مدیران خودروعصر اعتبار

انفجار منزل مسکونی در قزوین دختر جوان را سوزاند

عصر ساختمان- انفجار یک باب منزل مسکونی در شهر قزوین دختر جوانی را دچار سوختگی شدید و‌ روانه بیمارستان کرد.

انفجار منزل مسکونی در قزوین دختر جوان را سوزاند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، ساعت 10:25 شامگاه یکشنبه پس از به گوش رسیدن ناگهانی صدای مهیبی در بلوار نوروزیان شهر قزوین یک باب منزل مسکونی به دلیل انفجار تخریب و یک دختر جوان ساکن آن دچار سوختگی شدید شد.

    بر اثر این حادثه که مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین علت آن را تجمع گاز مطرح کرد دختر جوان پس از نجات از زیر آوار به دست آتش‌نشانان و مداوای اولیه به وسیله نیروهای اورژانس به بیمارستان شهید رجایی انتقال یافت.

    قدیر موسی‌خانی معاون عملیات آتش‌نشانی قزوین گفت: «چیزی از خانه باقی نمانده است» و این را از لابه‌لای مردمی که در کوچه حکمت 53 تجمع کرده‌اند، در پنجره فلزی تاب خورده و درب کنده شده خانه که در میان کوچه افتاده و تکه‌های کوچک و بزرگ شیشه که کف کوچه را پوشانده، هم می‌توان مشاهده کرد.

    درب بازمانده یخچال، لباس‌های خاکی در لابه‌لای آجر و سیمان آوار و قاشق و چنگال‌هایی که در لابه‌لای خاک و سنگ کنار سینک معلق ظرفشویی بدون هر گونه حفاظی از میان کوچه به چشم می‌خورد گواه دیگری بر آن است.

    این ساختمان طبق اظهارات مالک میانسال آن بیمه نبوده و از یک ماه پیش در اجاره دو دختر دانشجوی 18 و 21 ساله بوده که فرد 18 ساله هنگام وقوع حادثه در منزل حضور نداشته است.

    پیمان نامدار رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: صورت، گردن، دست‌ها و پاها سوخته و سوختگی وی بیش از 40 درصد است.

    در بیمارستان اما پس از سرم‌درمانی، مانیتورینگ و دیگر اقدامات درمانی یکی از مسئولان از سوختگی 50 تا 55 درصدی وی خبر می‌دهد.

    پشت درب اورژانس خانواده و هم‌خانه دختر مصدوم و مالک منزل گر چه رنگ‌پریده و برآشفته می‌نمایانند و لحظاتی هم جو تنش را بر راهروی سرد زمستانی بیمارستان حکمفرما می‌کنند اما در ادامه بنا به مصلحت‌هایی خویشتن‌داری پیشه کرده‌اند.

    همسایه‌هایی که به بیمارستان رفتند از شدت انفجار می‌گفتند زیرا شدت انفجار چنان بوده که دیوارهای دو ساختمان هم‌جوار دچار ریزش شده و شیشه‌های ساختمان‌ها و واحدهای تجاری اطراف تا شعاع 50 متری شکسته است.

    دقایقی پس از وقوع حادثه خودروی نیروی انتظامی در محل حضور یافت و کمی آن سوتر از پل زیرگذر نصر، خودروی شرکت گاز توقف کرده است. علاوه بر قطع گاز به منظور ایمن‌سازی محل حادثه آب و برق محل نیز قطع شد تا از وقوع حوادث بعدی جلوگیری شود.

    حضور نیروهای و خودروهایی از پنج ایستگاه آتش‌نشانی شهر در محل در حالی که قزوین هفت ایستگاه دارد حکایت از آن داشت که آنان متأثر از تماس مردمی و با پیش‌بینی احتمال وقوع آتش‌سوزی در محل حادثه حضور یافته‌اند.

    موسی‌خانی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: خوشبختانه حریقی رخ نداد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار