مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس محیط زیست تهران:

وجود پسماند خطرناک در نخاله‌های پلاسکو

عصر ساختمان- رئیس محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه پسماند ساختمان پلاسکو باید تفکیک شود، گفت: احتمال دارد، پسماند‌های ویژه یا خطرناک مانند پسماند‌های الکترونیکی (e-waste) درون نخاله‌های به جامانده از ساختمان پلاسکو وجود داشته‌ باشد.

وجود پسماند خطرناک در نخاله‌های پلاسکو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، در مورد چگونگی امحا پسماند به جا مانده از آوارهای ساختمان پلاسکو گفت: بر اساس قانون متولی امحا این پسماند شهرداری است که باید به درستی فرآیند آن را اعم از تفکیک، بازیافت و دفن در محل درست انجام دهند.

    وی ادامه داد: نخاله ساختمان پسماند عادی محسوب می‌شود، اما با توجه به فرآیند شکل‌گیری این نخاله‌ها احتمال می‌دهیم؛ پسماند‌های ویژه یا خطرناک مانند پسماند‌های الکترونیکی (e-waste) درون نخاله‌های به جامانده از ساختمان پلاسکو وجود داشته باشد.

    رئیس حفاظت محیط زیست شهر تهران اظهار کرد: بنابراین باید تفکیک در این نخاله‌ها حتما صورت بگیرد، اجزای خطرناک آن جدا شده و در فرآیند درستی جدای از دیگر زباله‌ها امحا شوند.

    بازگیر با بیان اینکه پیگیر امحا درست این نخاله‌ها هستیم و با شهرداری در این زمینه مکاتبه داشتیم، گفت: یک گروه کارشناس را تعیین کرده‌ایم تا بر مراحل امحا پسماند‌های دپو شده در منطقه هروی نظارت کنند.

    وی در پاسخ به اینکه آیا ضرب‌العجلی برای امحا این زباله‌ها وجود دارد؟ اظهار کرد: از آنجا که ممکن است؛ اموال مردم در این نخاله‌ها باشد و همچنین از آنجایی که پسماندهای داخل نخاله‌ها نیز قابل انتشار نیست که در سطح شهر پخش شود؛ بهتر است؛ روال کار بر اساس ملاحظات پیش برود و ضرب‌العجلی در این زمینه وجود ندارد.

    بازگیر در مورد اینکه آیا این حجم از نخاله قابل تفکیک است یا خیر؟ توضیح داد: این حجم از نخاله در برابر نخاله‌های ساختمانی که روزانه در سطح شهر تهران تولید می‌شود؛ مقدار زیادی نیست، حجم نخاله‌های پلاسکو 27-28 هزار تن است، در حالی که در تهران روزانه 50 هزار تن پسماند ساختمانی تولید می‌شود.

    رئیس محیط زیست تهران افزود: ما روزانه به طور متوسط 70 مورد آتش‌سوزی در تهران داریم که در هرکدام مقدار زیادی از مواد مختلف می‌سوزد و گازهای خطرناکی برای سلامتی مردم و طبیعت وارد هوا می‌شود.

    بازگیر در پایان اظهار کرد: من به عنوان یک محیط‌بان احساس می‌کنم که داغ گلوله دشمن که در دل محیط‌بانان می‌نشیند و این آوار داغی که بر روی آتش‌نشان ریخت از یک جنس است که فقط با عشق به مردم و با عشق به  خاک پاک این کشور می‌توان آن را التیام داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو