مدیران خودروعصر اعتبار

تعداد اقامتگاه بوم‌گردی استان یزد به ۴۳ واحد رسید

عصر ساختمان- تعداد اقامتگاه‌های بومگردی فعال در استان یزد با افتتاح سه اقامتگاه جدید بمناسبت دهه فجر به ۴۳ واحد رسید.

تعداد اقامتگاه بوم‌گردی استان یزد به ۴۳ واحد رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  محمدرضا نصیری  سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در آئین افتتاح این اقامتگاه‌ها، اظهار کرد: گردشگری فرصت‌های بسیاری را برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی ایجاد می‌کند که بیشتر آنها، روابط مستقیم و متقابل میزبان و مهمان را در خانه و املاک خانواده گردشگرپذیر در بردارند.

    وی افزود: این حضور و مشارکت از سوی خانواده، برای تجربه و رضایت گردشگر هم‌چنین برای توسعه پایدار مقصد و جامعه محلی، امری بسیار حیاتی است.

    نصیری خاطرنشان کرد: یکی از کسب و کارهای کوچک گردشگری که در چند سال گذشته در ایران به‌شدت در حال توسعه است، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

    این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون 40 اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان به بهره‌برداری رسیده بود که با راه‌اندازی سه اقامتگاه بومگردی کلوت، واحه و ساعتچی، تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی فعال در سطح استان به 43 واحد رسیده است.

    نصیری در توضیح اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان در سطح بافت‌های تاریخی شهرستانهای یزد، اردکان، میبد و ابرکوه و چند روستای استان مستقر هستند و هر یک از این اقامتگاه‌ها خدمات متفاوتی را به گردشگران ارائه می‌دهند.

    سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در خصوص ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز اظهار کرد: هدف ما از ایجاد این اقامتگاه‌ها ترویج آداب و رسوم سنتی و احیای بافت های تاریخی و همچنین حفظ خانه‌های تاریخی است.

    وی خاطرنشان کرد: در طرح‌های بوم‌گردی که امسال در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد، بیش از 20 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

    نصیری در خصوص تسهیلات واحدهای اقامتی بوم‌گردی هم خاطرنشان کرد: با هماهنگی این اداره‌کل با صندوق کارآفرینی امید استان یزد به بوم‌گردی‌های استان تسهیلات کم‌بهره تعلق گرفته است و امیدواریم با همکاری بیشتر بین این دو ارگان، شاهد افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح استان در راستای رفاه حال گردشگران باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی