مدیران خودروعصر اعتبار

معاون فرمانداری تهران:

شهرداری مکلف به رفع خطر حریق و ریزش ساختمان‌هاست

عصر ساختمان- معاون فرماندار تهران در واکنش به توضیحات شهردار تهران در جلسه شورای شهر درباره حادثه پلاسکو با تاکید بر اینکه این ساختمان محیط کارگاهی نبود، گفت: کارگاه‌های دفاتر تجاری پلاسکو خارج از ساختمان و در نقاط مختلف شهر تهران و حومه قرار دارد و تنها ۲ الی ۳ دفتر کارگاهی وجود در آنجا وجود داشته است.

شهرداری مکلف به رفع خطر حریق و ریزش ساختمان‌هاست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، غلامحسن آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در حادثه پلاسکو اظهار داشت: پس از صدور حکم رئیس‌جمهور در پی تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب، این کمیته تشکیل شده که گزارش و دلایلش را به رئیس‌جمهور اعلام خواهد کرد.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا خود فرمانداری در بررسی‌هایی که در این زمینه داشت به نتیجه‌ای رسیده است؟ گفت: ما با توجه به شرایطی که پیش آمد، همراه با مدیریت بحران تهران، با هماهنگ کردن تمام دستگاههای خدمات‌رسان شهر تهران از جمله شرکت آب و فاضلاب شهر تهران، شرکت برق توزیع تهران، شرکت گاز تهران و در حقیقت دستگاه‌های خدمات‌رسان دیگری که در شهر تهران فعال بودند با هماهنگی بخش خصوصی افدامات لازم را انجام دادیم.

    ارام اضافه کرد: همچنین فعالیت و اقدام خوبی در بحث آواربرداری و در حقیقت حمل و نقل نخاله‌ها از محل پلاسکو و انتقال آن به محل دپو انجام دادند که به هرحال این عزیزان فعالیت خود را در سه جبهه انجام می‌دادند و به صورت سه شیفت هم کار می‌کردند.

    معاون فرمانداری تهران بیان کرد: حتی در بخش خصوصی از نقاط مختلف کشور هم آمدند و همکاری کردند؛ به طور مثال هواپیمایی ماهان که اکیپ برشکاری فوق العاده‌ای را به محل فرستاده بود و فعالیت قابل توجهی ظرف 5 الی 6 روزی که آنجا مستقر بودند، انجام دادند. از خوزستان هم یک سری هموطنان عزیز و برشکاران حرفه‌ای آمده بودند و همکاری می‌کردند.

    وی ادامه داد: ما هم بیشتر جهت هماهنگی و در حقیقت همکاری بهتر این عزیزان آنجا کمک می‌کردیم و افرادی که به اصطلاح برای امدادرسانی آمده بودند، را ساماندهی می‌کردیم.

    آرام در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران می‌گوید؛ چون پلاسکو حالت کارگاهی داشته، مسوولیت آن مربوط به وزارت کار بوده و ساماندهی آن نیز باید توسط وزرات کار انجام می‌گرفته، آیا فرمانداری در این خصوص هم بررسی داشته است؟ گفت: آنجا محیط کارگاهی نبوده و بیشتر دفاتر تجاری مستقر بوده است. کارگاههای این دفاتر نیر خارج از ساختمان پلاسکو و در نقاط مختلف شهر تهران و حومه قرار داشته و دارد.

    وی در ادامه افزود: کارگاه‌ها دچار آسیب نشده، بلکه دفاتر تجاری که محل حسابرسی و قول و قرارهای اقتصادی بوده، دچار آسیب شده است. در کل در آنجا آنطور که هیات مدیره اعلام کرده، 2 الی 3 دفتر کارگاهی وجود داشته است.

    معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران در پاسخ به اینکه پس در واقع رسیدگی به این ساختمان مربوط به مدیریت شهری می‌شده است؟ افزود: بله، کل ساختمان‌هایی که در سطح شهر تهران هستند، طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها برای رفع از خطر ریزش و حریق .... شهرداری مکلف است؛ اقدامات قانونی خود را انجام دهد و این تکلیف قانونی برای شهرداری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو