مدیران خودروعصر اعتبار

رییس بهزیستی کشور خبر داد;

پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصدی ۴۶ هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی

عصر ساختمان- رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به اقدامات همه‌جانبه‌ در برخورداری آحاد جامعه از شاخص‌های رفاهی گفت: کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار و رسیدن به استانداردهای جهانی از جمله این اقدامات است و در سایه برخورداری از این شاخص‌های رفاهی و امنیتی، به ازای هر سال پس انقلاب اسلامی ۷ ماه، امید به زندگی در جامعه افزایش یافته است.

پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصدی ۴۶ هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، در مراسمی با حضور محسنی‌بندپی، رییس سازمان بهزیستی کشور، عبدالله‌زاده قائم‌مقام توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی و جمعی دیگر از مسئولان استان و شهرستان، از 70 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی شهرستان اردکان بهره‌برداری شد.

    محسنی بندپی در این مراسم با ابراز خرسندی از تکمیل واحدهای مسکونی بهزیستی شهرستان اردکان، از تلاش و همکاری مسئولان تقدیر کرد و گفت: همزمان با افتتاح این طرح  244 واحد مسکونی در استان یزد در اختیار واجدین شرایط قرار گرفت.

    وی افزود: در سایه انقلاب اسلامی که به برکت اندیشه‌های امام خمینی(ره) و بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری به ثمر نشسته، اقدامات همه‌جانبه‌ای در برخورداری آحاد جامعه از شاخص‌های رفاهی انجام شده است.

    وی ادامه داد: کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار و رسیدن به استانداردهای جهانی از جمله این اقدامات است و در سایه برخورداری از این شاخص‌های رفاهی و امنیتی، به ازای هر سال پس انقلاب اسلامی 7 ماه، امید به زندگی در جامعه افزایش یافته است.

    بندپی تصریح کرد: افتخار سازمان بهزیستی، رسیدگی به افرادی است که بر اثر نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌ها دچار مشکلاتی شده‌اند.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولویت سازمان بهزیستی را پیشگیری همه‌جانبه و مستمر از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: اقدامات به‌هنگام برای برگشت‌پذیری افراد به جامعه و فراهم‌کردن بستر مناسب برای ورود افراد نیکوکار به این حوزه در مراتب بعدی رسالت‌های این سازمان قرار دارد.

    این مقام مسئول با بیان این‌که توانمندسازی افراد و برخوردارکردن مددجویان فاقد مسکن از وظایف سازمان بهزیستی است، افزود: این سازمان در حال حاضر 46 هزار واحد مسکونی با رشد فیزیکی 20 تا 80 درصد را در دست اقدام دارد.

    وی با اشاره به این‌که 8.2 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند نیز گفت: باید کشور را برای این پدیده اجتماعی و فیزیولوژیکی آماده کنیم.

    بندپی با تقدیر از همکاری محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و پیگیری فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات سالمندی اردکان که برای کشور و منطقه یک طرح مهم تلقی می‌گردد از سال آینده از بودجه قابل توجهی برخوردار خواهد شد و امیدواریم با سرعت تکمیل و راه‌اندازی شود.

    هادی مقیمی، فرماندار اردکان نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به خدمات نظام پس از انقلاب اسلامی، گفت: به همت دولت‌های مختلف پس از انقلاب و با همراهی مردم خدمات مؤثری در سطح کشور صورت گرفته است که بهره‌برداری از 70 واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش بهزیستی شهرستان اردکان یکی از این نمونه‌هاست.

    وی افزود: خدمت به همه مردم شایسته و درخور تقدیر است و اهمیت این موضوع در کمک به افراد نیازمند بسیار بیشتر است.

    فرماندار با اشاره به رشد جمعیت سالمندی کشور، فعال کردن مرکز تحقیقات سالمندی شهرستان اردکان به‌عنوان تنها مرکز تحقیقات جنوب شرق کشور را حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد: با پیگیری و نگاه ویژه سازمان بهزیستی کشور، شاهد راه‌اندازی این طرح در آینده‌ای نزدیک باشیم.

    مقیمی تصریح کرد: علاوه بر طرح 70 واحدی مسکن بهزیستی در دهه مبارک فجر امسال بیش از 84 طرح با اعتباری بر 50 میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی، کشاورزی، بهداشت و محیط‌زیست در بخش‌های سه‌گانه شهرستان اردکان به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی گفت: دو طرح بسیار بزرگ فولادی با سرمایه‌گذاری 1600 میلیارد تومان و مجتمع آهک صنعتی اردکان نیز با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان پس از ایام دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

    گفتنی است؛ در انتهای این مراسم نیز از خیران عرصه بهزیستی شهرستان اردکان تقدیر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار