مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:

زلزله‌ها هشدار به شهرداری برای ساماندهی بافت‌های فرسوده است

عصر ساختمان- مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: زلزله‌های روزهای گذشته در استان هشدار به شهرداری‌ها برای ساماندهی بافت‌های فرسوده است.

زلزله‌ها هشدار به شهرداری برای ساماندهی بافت‌های فرسوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، هاشم بالدی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه دو شب گذشته در هفتگل، اظهار کرد:‌ ساعت 21:4 شنبه شب زلزله‌ای به بزرگی 4 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین هفتکل را لرزاند با توجه به وقوع زمین‌لرزه در عمق زیاد تاثیر این زلزله بر تاسیسات و مناطق مسکونی کمتر بوده است.

    وی افزود: خوشبختانه این زمین‌لرزه خسارات جانی در پی نداشته اما گزارش سایر خسارات آن شامل ترک خوردگی دیوارها و... بوده به زودی آماده می‌شود.

    مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد:‌ ساماندهی بافت‌های فرسوده در شهرها به عهده شهرداری‌ها و در روستاها به عهده بنیاد مسکن است. بنیاد مسکن در زمینه ساماندهی بافت‌های فرسوده روستایی اقدامات خوبی انجام داده است اما در خصوص بافت‌های فرسوده شهری، شهرداری باید بازنگری و بررسی‌هایی به منظور ساماندهی این بافت‌ها انجام دهد.

    بالدی با بیان این‌که بافت‌های فرسوده در بیشتر شهرهای خوزستان شناسایی و مشخص شده‌اند؛ وقوع زلزله‌های اخیر را هشداری برای شهرداران جهت ساماندهی بافت‌های فرسوده دانست و عنوان کرد:‌ اهواز و دزفول با توجه به وسعت و قدمتی که دارند، دارای بیشتر بافت فرسوده به نسبت دیگر شهرستان‌های استان هستند.

    وی اظهار کرد: شناسایی بافت‌های فرسوده و نوع و وسعت و مصالح این بافت‌ها در بیشتر شهرهای خوزستان صورت گرفته است و شهرداری‌ها در طرح‌های جامع برای ساماندهی و بازسازی بافت‌های فرسوده، برنامه ارائه کرده‌اند. با توجه به زلزله‌های اخیر شهرداری‌ها باید بر ساماندهی بافت‌های فرسوده بازنگری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی