مدیران خودروعصر اعتبار

مهرآبادی اعلام کرد:

ضرورت همکاری دو چندان دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر

عصر ساختمان- قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تمامی واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر را مشمول مصوبه افزایش تسهیلات بانکی اعلام کرد.

ضرورت همکاری دو چندان دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد اصغری مهرآبادی با تأکید براینکه مشکل ساخت واحدهای باقی مانده در سایت مسکن مهر به کمک افزایش 10 میلیون تومانی تسهیلات برطرف خواهد شد گفت: با اجرای این مصوبه قطعا پروژه‌های باقی‌مانده سرعت گرفته و به زودی تکمیل می‌شوند ولی قطعا مسئله ما فقط اتمام ساخت واحدها نیست بلکه باید برای تأمین خدمات، محوطه‌سازی و آماده‌سازی سایت‌ها نیز فکری بکنیم تا پروژه‌ها قابل تحویل و واگذاری به مردم بشوند.

    این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: ما برای تحویل واحدها به کمک مردم و تزریق کمک‌های دولت به وزارت‌خانه‌های نیرو و راه و شهرسازی نیاز داریم. اعتباری که برای تأمین خدمات زیربنایی و محوطه‌سازی باید به صورت نقدینگی در سطح پروژه‌ها دیده شود که امید داریم این اقدام هرچه سریعتر انجام شده و تعداد قابل توجهی از واحدها تا پایان سال به متقاضیان واگذار شود. این در حالی است که تا کنون هیچ مبلغی از این یارانه دولتی برای محوطه‌سازی، آماده‌سازی و خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر تخصیص پیدا نکرده است.

    مهرآبادی در ادامه بر ضرورت برگزاری جلسات بررسی و رفع مشکلات پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر با سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: افزایش تسهیلات بانکی واحدهای مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان شامل تمامی واحدهای نیمه‌تمام موجود در سراسر کشور که هنوز فروش اقساطی نشده‌اند می‌شود.

    وی همچنین اضافه کرد: تلاش براین است با افزایش تسهیلات بانکی، عملیات مربوط به ساخت واحدهای باقی‌مانده شهر جدید پردیس تا 6 ماهه ابتدایی سال 96 به پایان برسد ولی برای تأمین خدمات و اقدامات مربوط به آماده‌سازی و محوطه‌سازی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط باید کمک خود را دو چندان کرده و برای تکمیل این طرح تلاش کنند.

    وی با بیان اینکه افزایش تسهیلات باعث افزایش نقدینگی مردم می‌شود، گفت: افزایش تسهیلات ارتباطی به افزایش قیمت واحدهای مسکونی مهر ندارد و وزارت راه و شهرسازی مخالف افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر است.

    مهرآبادی ادامه داد: در دی 92 و در دستورالعمل شماره (3) بحث قیمت‌ها نهایی شده است و هیچگونه افزایش مجدد قیمتی نخواهیم داشت.

    وی تاکید کرد: مصوبه ای دیگر برای تکمیل طرح های مسکن مهر صورت گرفته است که در آن به بانک مسکن تاکید شده است تا تسهیلات لازم را با تشخیص وزارت راه و شهرسازی در اختیار طرح‌های نیمه تمام مسکن مهر قرار دهد.

    قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی درباره افتتاح واحدهای مسکن مهر گفت: از مجموع 2 میلیون و 215 هزار واحد مسکن مهر یک میلیون و 774 هزار واحد افتتاح شده است که 765 هزار واحد معادل 43 درصد کل افتتاح‌ها در دولت یازدهم صورت گرفته است.

    وی در ادامه با بیان این مطلب که در سراسر کشور در دهه فجر حدود 80 هزار واحد مسکن مهر به افتتاح رسیده است گفت: تا به امروز مسکن مهر در 804 شهر به اتمام رسیده است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال پروژه‌های 850 شهر را به اتمام برسانیم.

    قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی درباره نگاه ویژه دولت به شهر جدید پردیس گفت: 130 میلیارد تومان برای تکمیل مسکن پردیس تصویب شده است که از سازمان برنامه بودجه می‌خواهیم تا سریعتر این پول را برای تکمیل مسکن مهر پردیس به وزارت راه و شهرسازی تزریق کند.

    وی ادامه داد: بصورت مستمر از شهر جدید پردیس بازدید می‌کنیم و برای برطرف شدن مشکلات این شهر منتظر پرداخت 130 میلیارد تومان اعتبار هستیم .

    مهرآبادی تاکید کرد: 26 هزار واحد در شهر جدید آماده و نیازمند محوطه‌سازی و آسفالت است، اگر سریعتر پول تزریق شود، بخش عمده واحدها آماده تحویل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو