مدیران خودروعصر اعتبار

۲۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان کرمان مقاوم سازی شد

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: ۲۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان کرمان با مشارکت مردم مقاوم سازی و باعث مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده است.

۲۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان کرمان مقاوم سازی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علی اکبر سلطانی نژاد با اشاره به اشتغالزایی طرح مسکن روستایی افزود: یکهزار و 500 نفر از مهندسان و اهالی روستاها در ساخت مسکن روستایی به کار گرفته شده اند.
    وی تصریح کرد: با وجود گرفتاری هایی که در نظام بانکی وجود دارد، آهنگ ساخت و ساز مسکن روستایی کند نشده و اکنون مردم می دانند داشتن مسکن مقاوم امری ضروری است.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: پنج هزار و 200 روستا و سکونتگاه در استان کرمان وجود دارد و در این مناطق سالانه 10 هزار واحد مسکونی ساخته می شود.
    وی افزود: 43 درصد جمعیت استان کرمان در روستا ساکن هستند و این استان در جمعیت روستایی رتبه ششم و در تعداد روستاها نیز سوم کشور را دارد و جمعیت روستایی در استان کرمان حفظ شده و نیازمند توجه در بخش مسکن است.
    سلطانی نژاد با بیان اینکه تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گرفتن تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن مقاوم روستایی است گفت: اواخر دولت قبل و بین 2 دولت بحث مسکن روستایی افول کرد اما زیرساخت آن خوشبختانه مجددا فراهم شد.
    وی اظهار کرد: از نیمه دوم سال 93 بخشنامه ای برای ساخت خانه با سقف شیروانی که مربوط به این منطقه از کشور نیست، مصوب شد که به این افراد تسهیلات تعلق نمی گیرد.
    وی گفت: با نرخ کنونی جمعیت استان کرمان تا سال 1404، یکصد و 30 هزار واحد ساختمانی نیاز به مقاوم سازی دارد که با سرعت مطلوب این اقدام در حال انجام است.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: یکی از مواد قوی نظام برنامه ریزی کشور در برنامه چهارم تا ششم توسعه، مسکن روستایی است و همه دولت ها و مجالس با گرایش های مختلف بر سر این تصمیم که باید مقاوم سازی شود، به اجماع رسیدند.
    وی عنوان کرد: ساخت مسکن روستایی یک عزم ملی است و سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور ساخته می شود.
    سلطانی نژاد گفت: در صدور اسناد روستایی نیز کار می شود و در مسکن روستایی سالی 10 هزار واحد مسکونی با کمک سازمان ثبت اسناد و املاک سند دار می شود.
    وی طرح مسکن اجتماعی را از برنامه های جدید و پیش روی دولت و بنیاد مسکن ذکر کرد و افزود: مجری مسکن اجتماعی نیز بنیاد مسکن است و سالانه 150 هزار واحد مسکن اجتماعی با رویکرد حمایتی مصوب شده و در کارگروه زیربنایی دولت نیز تایید شده و به محض اینکه در مجلس مصوب شود، ساخت آن آغاز می شود.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان کرد: برای افراد زیر پوشش بهزیستی و مستاجران یک برنامه جامع در قالب مسکن اجتماعی با نگاه حمایتی برنامه ریزی شده شده است.
    وی گفت: در حوزه مسکن محرومان، افراد زیر پوشش بهزیستی، مسکن طلاب و زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ورود و کمک های زیادی ارائه کردیم.
    سلطانی نژاد افزود: باید اقشار ضعیف جامعه توانمند شوند و مسکن های با کیفیت خوب تحویل این افراد شود.
    وی با بیان اینکه در دهه فجر طرح هادی روستایی 130 روستا با 11 هزار میلیارد تومان اجرا شد خاطرنشان کرد: ابتدای کار مسکن مهر، شهرهای زیر 25 هزار نفر را بنیاد مسکن اجرا کرد و 10 هزار و 500 واحد مسکونی در این زمینه نیز ساخته شد.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: طرح هادی روستایی همه روستاهای بالای 20 خانوار در استان نیز تهیه شده و در همه دهستان ها اجرای طرح شده است.
    وی تصریح کرد: تهیه طرح هادی با اجرای آن متفاوت است و اجرای طرح هادی در همه روستاها با توجه به حجم عملیات و مصالح مورد نیاز به اعتبار فراوان نیاز دارد.
    وی افزود: ظرفیت قیر رایگان از دولت گرفته و در روستاها استفاده شد که جمعیت روستایی حفظ شود.
    سلطانی نژاد تصریح کرد: پیشرفت حاشیه نشینی در کرمان از جمله شهرک های حاشیه ای الله آباد، سعادت آباد، کوهپایه و ده لولو با تهیه و اجرای طرح گرفته شد که کار بزرگی است.
    وی گفت: هنوز برخی افراد تخلفاتی در این محدوده ها انجام دهند اما این افراد انگشت شمار هستند و اگر تهیه طرح و تعیین حریم صورت نمی گرفت، حاشیه نشینی به شکل وسیع تر گسترش می یافت.
    در این دیدار که رسول عباسی مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان نیز حضور داشتند، راه های تقویت همکاری این نهاد و ایرنا بررسی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو