مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر فنی و اجرایی اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

پرداخت‌ ۷۰ میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران‌ تا پایان بهمن‌ماه

عصر ساختمان- مدیر فنی و اجرایی اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه ۷۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهی داریم که تا پایان بهمن امسال تسویه می‌شود، از افتتاح سه پروژه این معاونت در دهه فجر خبر داد.

پرداخت‌ ۷۰ میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران‌ تا پایان بهمن‌ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، جواد فلاح مهربانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های عمرانی کشور بیان کرد: از مهمترین پایه‌های پیشرفت در هر کشور، توسعه زیرساخت‌ها شامل انواع زیرساخت‌های حمل و نقل،‌ ساختمان، منابع آب، شبکه‌ها و غیره است.

    فلاح مهربانی با تأکید بر لزوم توسعه پروژه‌های زیرساختی و تأثیر آن بر تولید ناخالص داخلی گفت: پروژه‌های زیرساختی شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، بهداشتی و غیره را تکان می‌دهد و لازمه رشد پروژه‌های زیرساختی عمرانی، حضور بخش خصوصی است.

    وی ادامه داد: اجرای زیرساخت‌های عمرانی پرهزینه است و دولت با بودجه محدود عمرانی، امکان توسعه زیرساخت‌ها را ندارد، بنابراین حضور بخش خصوصی در این عرصه مهم است، ضمن آنکه برای حضور بخش خصوصی باید مشوق‌های جذاب و تضامین محکم و مناسب بابت سرمایه‌گذاری از سوی دولت ارائه شود.

    مدیر فنی و اجرایی اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: وضعیت اعتباری دولت در سنوات گذشته مناسب نبود، بنابراین همه نگاه دولت این بود که از تعریف و ایجاد پروژه جدید خودداری شود. در استان تهران هم از سال 92 هیچ پروژه جدیدی به مجموعه پروژه‌ها اضافه نشد و تمرکز ما به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود.

    وی ادامه داد: مشارکت عمومی ـ خصوصی در تمام دنیا معنا یافته و در حال توسعه است، باید شرایطی فراهم شود تا ریسک‌های حضور بخش خصوصی در پروژه های زیرساختی عمرانی کاهش یابد و بخش خصوصی فقط دغدغه ساخت و بهره‌برداری داشته باشد.

    فلاح مهربانی تأکید کرد: باید به سرعت به سمت استفاده از توان بخش خصوصی حرکت کنیم تا بتوانیم منابع جدیدی را به پروژه‌های عمرانی تزریق کرده و مدت زمان ساخت را کوتاه کنیم تا اجرا تسریع شود. خواست دولت آن است که منابع بخش خصوصی و نقدینگی موجود در کشور و دیگر منابع بلوکه شده در بخش‌های دیگر وارد توسعه زیرساخت‌های عمرانی شود.

    * سهم پایین ایرانی‌ها از حمل و نقل ریلی

    مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در ‌مطالعاتی که در 60 کشور جهان توسط یکی از مراکز آماری معتبر انجام شده است، مشخص شد در این 60 کشور به ازای هر یک میلیون نفر، 313 کیلومتر خط‌آهن احداث شده است، اما در ایران به طور متوسط به ازای هر یک میلیون نفر 130 کیلومتر خط‌آهن داریم، در حالی که این رقم در کشوری مثل آمریکا 900 کیلومتر خط آهن و در اروپا حدود 700 کیلومتر است.

    وی توسعه زیرساخت های حمل و نقل را یکی از اولویت‌های دولت در راستای توسعه کشور عنوان کرد و گفت: در برنامه ششم و بودجه سال 96، اولویت دولت، توسعه حمل و نقل ریلی است و اگر تنها همین یک بخش توسعه یابد، تحول عظیمی در اقتصاد کشور رخ خواهد داد.

    * افتتاح 3 پروژه در دهه فجر

    فلاح مهربانی اظهار داشت: در حال حاضر 31 پروژه ساخت تأسیسات دولتی در سطح استان تهران داریم که در دست مطالعه و احداث هستند.

    مدیر فنی و اجرایی اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در بخش ملی، جمعاً 14 بیمارستان در سطح استان تهران از محل اعتبارات ملی در دست مطالعه و احداث است که 8 بیمارستان شامل 1700 تختخواب از نظر احداث فعال هستند و بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

    وی ادامه داد: ‌43 پروژه استانی از محل اعتبارات در سطح استان تهران داشتیم که 12 پروژه آن تاکنون بهره‌برداری شده است و 31 پروژه در دست مطالعه و احداث است. ‌در این پروژه‌ها 48 هزار مترمربع ساختمان و تأسیسات دولتی در سطح استان در دست مطالعه و احداث است.

    وی با اشاره به اینکه از این 13 پروژه،‌ 3 پروژه موافقتنامه فعال دارد که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت:‌ فرمانداری ملارد با 3 هزار و 125 متر زیربنا و هزینه اجرای 5 میلیارد و 600 میلیون تومان و 2 باب کتابخانه ملارد و پیشوا با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان‌ در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

    فلاح مهربانی همچنین بیان کرد: ساختمان مدیریت بحران استان تهران با پیشرفت 85 درصدی در حال تکمیل است و تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    * تسویه بدهی 70 میلیارد ریالی به پیمانکاران تا پایان بهمن

    مدیر فنی و اجرایی اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران، میزان بدهی این بخش را به پیمانکاران 70 میلیارد ریال ‌اعلام کرد و گفت: اسناد در این باره به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه شده است و امیدواریم تا پایان بهمن‌ماه، بدهی‌های خود را با پیمانکاران تسویه کنیم.

    وی اظهار داشت: دیون و مطالبات قطعی‌ شده و تلاش می‌کنیم تا پایان بهمن‌ماه بدهی‌های خود را به پیمانکاران پرداخت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو