مدیران خودروعصر اعتبار

۱۲۷ خانوار گلستانی دارای دو معلول و بیشتر صاحب خانه می شوند

عصر ساختمان- مدیر کل بهزیستی گلستان از جذب اعتبار برای ساخت ۱۲۷ واحد مسکن ویژه خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر در استان خبر داد که از این تعداد ۶۸ واحد در مناطق روستایی و ۵۹ واحد در شهرها ساخته می شود.

۱۲۷ خانوار گلستانی دارای دو معلول و بیشتر صاحب خانه می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، ابراهیم غفاری با اشاره به واگذاری هشت واحد مسکن خانوارهای دارای دو معلول در گرگان به مناسبت دهه فجر، اظهار داشت: براساس تفاهم نامه با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین مسکن ساز استان و سازمان بهزیستی این واحدها ساخته می شود.
    وی اضافه کرد: همچنین 96 خانوار دارای دو معلول دیگر در مراحل ثبت نام ،معرفی به بانک و یا خرید زمین برای احداث مسکن هستند که از این تعداد 61 خانوار در روستاها و 35 خانوار در مناطق شهری ساکن هستند.
    مدیر کل بهزیستی گلستان با یادآوری اینکه بیش از8میلیاردو 500 میلیون ریال اعتبار تاکنون توسط این سازمان در استان توزیع شده است ،افزود: براساس تفاهم‌نامه هر خانواده دو معلول در نقاط روستایی 180میلیون ریال کمک بلاعوض برای ساخت مسکن دریافت می کند که 100 میلیون ریال را بنیاد مستضعفان، 60 میلیون ریال را بهزیستی و 20میلیون ریال دیگر را بنیاد مسکن اهداء می کند.
    به گفته وی؛ علاوه بر این، خانوارهای ساکن در روستاها می‌توانند از 150 میلیون ریال وام مقاوم‌سازی بنیاد مسکن هم بهره‌مند شوند.
    غفاری در خصوص خانوارهای شهری دارای دو معلول نیز گفت که براساس تفاهم نامه مشترک، این خانوارها در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت 300میلیون ریال و در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت 320میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند که از این مبلغ، 100میلیون ریال را سازمان بهزیستی، 150میلیون ریال را بنیاد مستضعفان و 50 میلیون ریال دیگر را
    انجمن خیرین مسکن ساز و در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت 20میلیون ریال بنیاد مسکن بصورت بلاعوض اهداء می کند.
    وی با ابراز خرسندی از روند اجرای این طرح در گلستان اظهارداشت که در همه شهرستان‌های استان خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر که زیرپوشش خدمات بهزیستی هستند، پرونده تشکیل و ایجاد سرپناه برای آنان آغاز شده است و به‌زودی شاهد به بار نشستن مشارکت همگانی برای ایجاد سرپناه برای آنان خواهیم بود.
    طبق گزارش اخیر مدیر کل بهزیستی گلستان، در استان 48 هزار معلول زیرپوشش خدمات این سازمان هستند که بیشتر آنان را گروه توانجویان (معلولان جسمی – حرکتی) با 20 هزار نفر تشکیل می دهند.
    به گفته غفاری؛ 2.5 درصد از جمعیت گلستان را جامعه معلولان تشکیل می دهند که یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است، این استان یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار