مدیران خودروعصر اعتبار

جلسه یکشنبه باید علنی برگزار شود;

در خصوص حادثه پلاسکو بحث‌ها مفصل است

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: بحث‌های مربوط به ساختمان پلاسکو بسیار مفصل است، به همین دلیل جلسه فردا باید به صورت علنی برگزار شود.

در خصوص حادثه پلاسکو بحث‌ها مفصل است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه افتتاح ایستگاه هروی از خط 3 مترو تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع آلودگی هوای شهر تهران اظهار داشت: به مردم قول دادیم که در راستای این امر هر ماه یک ایستگاه افتتاح کنیم.

    وی افزود:‌ تا پایان امسال دو ایستگاه باقی مانده خط 3 مترو تهران را افتتاح خواهیم کرد تا با این امر شاهد کاهش آلودگی هوا در شهر تهران باشیم.

    شهردار تهران با تاکید بر اینکه میدان ولیعصر(عج) به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: ‌این میدان 45 هزار متر زیربنا دارد و می‌تواند زیبایی زیادی را برای مردم داشته باشد.

    قالیباف با بیان اینکه امروزه موضوع آلودگی هوا به یک بحران دائمی برای شهر تهران و دیگر کلان‌ شهرهای دیگر منجر شده است، تصریح کرد: اولویت ما حل مشکل آلودگی هوای شهر تهران است و در این خصوص با دولت مذاکرات زیادی انجام داده‌ایم.

    وی ادامه داد:‌ در راستای کاهش آلودگی هوا طرحی به دولت پیشنهاد دادیم و دولت پذیرفت.

    شهردار تهران اضافه کرد: در بحث‌های کارشناسی طرح شهرداری تهران پذیرفته شده اما دولت مسئولیت اجرای آن را خود بر عهده گرفته است اما ما قول می‌دهیم که هر گونه همکاری لازم را در خصوص بهتر شدن اجرای این پروژه با دولت داشته باشیم.

    قالیباف تاکید کرد: قصد داشتیم با این طرح باری از روی دوش دولت برداریم اما دولت خود تصمیم گرفت که اجرای آن را بر عهده داشته باشد.

    وی با بیان اینکه سه خط فرودگاه امام و خط 6 و 7 به طول 100 کیلومتر را در 3 تا 4 ماه آینده به مرحله بهره‌برداری خواهیم رساند، گفت:‌ خط فرودگاه امام(ره) به طول 30 کیلومتر 90 درصد پیشرفت داشته و طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

    شهردار تهران ادامه داد: خط 6 و 7 متروی تهران با پیشرفت 88 الی 90 درصدی همراه است و این دو خط نیز در 3 الی 4 ماه آینده افتتاح خواهد شد.

    قالیباف با تاکید بر اینکه بعد از تکمیل خطوط مترو اولویت خود را برای سرمایه‌گذاری در تکمیل واگن‌های مترو خواهیم گذاشت، یادآور شد: با این امر می‌توانیم سر فاصله قطارها را به زیر 3 دقیقه کاهش دهیم.

    وی با اشاره به جلسه اخیر خود را نوبخت معاون برنامه و بودجه دولت تاکید کرد: دولت قول مساعد داده که بدهی‌های شهرداری را پرداخت کند.

    شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس و مردم از شما درخواست کردند که در خصوص حادثه پلاسکو عذرخواهی کنید، گفت:‌ بحث پلاسکو ابعاد مخلتفی دارد که فردا 17 بهمن ماه در شورای اسلامی شهر تهران صحبت خواهم کرد.

    وی ادامه داد:‌ از شورای شهر درخواست کردم که جلسه غیرعلنی دولت فردا در حضور همه خبرنگاران برگزار شود، چراکه بحث مربوط به ساختمان پلاسکو بسیار مفصل است، به همین دلیل جلسه فردا باید به صورت علنی برگزار شود.

    شهردار تهران با اشاره به اجرایی شدن لایحه مدیریت یکپارچه شهری تصریح کرد: این موضوع در چند روز گذشته در مجلس نیز مطرح شد چراکه اجرایی شدن لایحه مدیریت یکپارچه یک ضرورت اجتناب ناپذیر در کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی