مدیران خودروعصر اعتبار

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن سیمان مطرح کرد:

فروش دو میلیون تن سیمان به وزارت راه

عصر ساختمان- دبیر انجمن سیمان کشور با اشاره بر میانگین خرید سالانه وزارت راه گفت: در مذاکرات انجام شده مقرر شد که قبل از تحویل سال جدید دو میلیون تن سیمان خرید از کارخانجات سیمان داشته باشد و به مبلغ آن راصورت نقدی پرداخت کنند.

فروش دو میلیون تن سیمان به وزارت راه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، شیخان رویه های بتنی را یکی از مهمترین مباحث امروز صنعت سیمان عنوان کرد و در این باره گفت: با توجه به صحبت های معاون وزیرراه شهرسازی در خصوص مزایای استفاده ازاین رویه ها درجاده های کشورنشان دهنده این است که استفاده ازاین رویه ها کاملا ازنظرمالی، استقامت و ماندگاری بسیارمقرون به صرفه است، ما هم درپی صحبت هایی که در کارگروه ویژه سیمان در ستاد اقتصاد مقاومتی داشتیم اینگونه مبحث خرید سیمان را دنبال می کنیم که وزارت راه وشهرسازی به طور مستقیم از کارخانجات سیمان خرید سالانه داشته باشد و با پرداخت نقدی در ال سی داخلی حمایت مستقیم از این صنعت را محقق کند. سازمان برنامه و بودجه هم موافقت خود را در این باره اعلام کرده و با بانک مسکن هم در حال رایزنی هستیم که از طریق بانک مسکن خریداران خرید خود را انجام دهند و این بانک مبلغ را به تولید کنندگان سیمان بدهد و سازمان برنامه در بودجه های آتی این بانک این مبالغ را اضافه کند.
    وی در خصوص عرضه های انجام شده در بورس کالا و برنامه های آتی انجمن سیمان در خصوص ادامه فعالیت در این سازمان ادامه داد: سال گذشته عرضه ایی از طریق بورس کالا انجام دادیم که موفق نبود به دلیل اینکه تعیین قیمت مصوب بود. هم اکنون با بورس کالا در زمینه رینگ صادراتی رایزنی می کنیم، بحث گمرک در حال حل شدن است و در بحث مجوزهای نهایی هم با وزیر صنعت، معدن و تجارت مذاکرات انجام داده ایم.
    شیخان با تاکید بر مشکلات فصلی موجود در کارخانجات سیمان ادامه داد: هر گاه گاز مصرف شهری پیش میاید ابتدا گاز کارخانجات بزرگ را قطع می کنند یا فشار آن را به حداقل می رسانند . در این بین طی مصوبه جدید دولت به محض قطع شدن گاز کارخانجات میتوانند "مازوت" را باهمان قیمت گاز دریافت، به عنوان جایگزین استفاده کنند،لازم به ذکر است استفده از مازوت هم به دلیل مسافت زیادی که باید طی شود تا به کارخانه ها برسد توجیه اقتصادی ندارد و صرفا جهت سازش با دولت این کار را انجام میدهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو