مدیران خودروعصر اعتبار

علت وقوع حادثه پلاسکو از زبان نائب رئیس شورای شهر تهران

عصر ساختمان- نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: تنها دلیل وقوع حوادث، عدم رعایت اصول ایمنی توسط شهروندان است.

علت وقوع حادثه پلاسکو از زبان نائب رئیس شورای شهر تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، مرتضی طلایی درباره حادثه پلاسکو  و عدم اجرای مصوبات شورای شهر توسط شهرداری، گفت: مشکل ما این است که بحث ایمنی را می‌خواهیم با رویکرد سلبی و دولت محور حل کنیم، در حالی که  به اعتقاد من ایمنی امری همگانی است و هر شهروندی در هر شرایطی باید اصول ایمنی را رعایت کند.

    وی با طرح این سوال که سالانه چندین هزار کشته و چند صد هزار میلیارد هزینه مادی ناشی از خسارات مرتبط با حوادث پرداخت و  چندین خانواده متلاشی و بی‌سرپرست می‌شوند، اظهار کرد: این هزینه‌ها قابل برآورد نیست و تنها دلیل این حوادث عدم رعایت ایمنی توسط شهروندان است.

    طلایی با تاکید براینکه ضروری است؛ اولویت کار دولت، مجلس، دست‌اندرکاران و رسانه‌ها آموزش و ارتقا سطح مسئولیت‌پذیری اجتماعی و رعایت اصول ایمنی باشد، خاطرنشان کرد: با برخوردهای تحکمی و سلبی تنها یک درصد از مساله رعایت اصول ایمنی حل می‌شود.

    نائب رئیس شورای شهرتهران با یادآوری دوران فعالیت خود در حوزه پلیس، عنوان کرد: عده‌ای در آن زمان معتقد بودند؛ معضل مواد مخدر و اعتیاد باید توسط پلیس حل شود اما چه شد؟ 38 سال از انقلاب گذشته است و به نتیجه‌ای نرسیدیم، درحالی که اگر می‌پذیرفتیم پلیس یک بخش از کار است و اگر در هر موضوعی مردم را اصل قرار داده و اصل فرهنگ مسئولیت‌پذیری و رعابت اصول ایمنی و رعایت حقوق و تکالیف شهروندی را بپذیریم مسائل جامعه بهبود پیدا می‌کرد.

    طلایی تصریح کرد: در این حادثه تعدادی جانفشانی کرده و به شهادت رسیدند و یک حس و فضایی به وجود آمد که چند روز دیگر تمام و به فراموشی سپرده می‌شود، اما از نظر من یکی از برکات خون شهدای آتش‌نشانان در این حادثه تلخ و غم‌انگیز آن بود که یک احساس ملی در جامعه ایجاد شد و یک ملت عزادار شدند و باید از این فرصت برای رسیدن به یک شهر ایمن و زندگی آرام از طریق فرهنگسازی و آموزش مسئولیت‌پذیری در مردم استفاده کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: در حادثه پلاسکو نباید دنبال آن باشیم که مقصر چه کسی است؛ در این حادثه همه مقصریم و همه برای درست شدن آن مسئولیم.

    طلایی همچنین درباره این موضوع که آیا ساختمان شورای شهر از ایمنی کافی برخوردار است، گفت: من در این زمینه تخصص ندارم و در اصول ایمنی اظهارنظر نمی‌کنم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو