مدیران خودروعصر اعتبار

پس از گذشت چند سال;

آغاز پرداخت وام ۴۰ میلیونی مسکن مهر از امروز

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی پس از گذشت چند سال همزمان با طرح استیضاح بالاخره به بازدید از مسکن مهر رفت و از آغاز پرداخت وام ۴۰ میلیون تومانی مسکن به متقاضیان مسکن مهر از امروز خبر داد.

آغاز پرداخت وام ۴۰ میلیونی مسکن مهر از امروز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از صداوسیما، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از برخی از فازهای مسکن مهر شهر پردیس با اعلام اینکه تاکنون یک میلیون و 850 هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای مختلف تحویل مردم شده است، از آغاز پرداخت وام 40 میلیون تومانی مسکن به متقاضیان مسکن مهر خبر داد و گفت: علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی مهر پردیس، ساخت 37 مدرسه در پردیس آغاز شد که ششمین مدرسه نیز در 14 بهمن به بهره‌برداری رسید.

    وی افزود: در حال حاضر ما بیش از 80 هزار واحد مسکونی را در شهر جدید پردیس در دست ساخت داریم که این پروژه یکی از پروژه‌های بزرگی است که در حال انجام است و خوشبختانه در فازهای مختلف آن پیشرفت بسیار خوبی را شاهد هستیم.

    وی با اشاره به اینکه مکان‌یابی شهر پردیس و احداث واحدهای آن همواره محل نقد بوده است، افزود: همچنان که همه مردم ایران می‌دانند و مرتب هم مطرح کرده‌ام ساخت شهری به یک‌باره که دو برابر بابل و تقریبا دو برابر کاشان که شهرهایی با قدمت طولانی در ایران هستند فقط با این هدف که ذهنیتی در مردم برای رفع مشکلات مسکن شکل بگیرد، غلط است و در اجرا، دشواری‌های فراوانی به همراه خواهد داشت که ازجمله آن تامین زیرساخت‌های آن است که کار بسیار دشواری بود اما خوشبختانه با همت و وعده‌ای که در دولت یازدهم داده شد در فاصله زمانی مختلف در حال تکمیل و بهره‌برداری است.

    آخوندی گفت: ما تصمیم گرفتیم که علاوه بر بحث ساختمان، بحث ایجاد محلات را نیز در دستور کار قرار دهیم که در حال حاضر، علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی، ساخت 37 مدرسه را در پردیس آغاز کرده‌ایم که امروز ششمین مدرسه نیز تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

    وی افزود: ساخت 31 مدرسه دیگر در شهر جدید پردیس در دستور کار و جزو برنامه‌های ما است که به‌تدریج ساخته خواهند شد و اعلام عمومی می‌شوند.

    آخوندی با اشاره به بهره‌برداری از 80 هزار واحد مسکن مهر در بهمن ماه 95 در شهرهای مختلف کشور گفت: بر اساس آماری که داریم تاکنون بیش از یک میلیون و 850 هزار واحد مسکونی مهر را تحویل داده‌ایم که از این مقدار بیش از یک میلیون واحد مسکونی در دولت یازدهم و در دوره ما انجام شده است و تکمیل بقیه واحدها را نیز در دست انجام داریم.

    وی همچنین از دیگر اقدامات قابل توجه برای تسهیل درخواست متقاضیان مسکن مهر را افزایش وام 30 میلیون تومانی به 40 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: روز گذشته افزایش وام 30 میلیون تومانی به 40 میلیون تومان برای متقاضیان خرید مسکن مهر که تصویب شده بود ابلاغ شد که امیدوارم با این اقدام، متقاضیان بیشتری بتوانند از خدمات دولت برای تهیه مسکن مهر استفاده کنند.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: با ابلاغ روز گذشته به بانک‌های مسکن، متقاضیان دریافت وام مسکن مهر می‌توانند از روز شنبه برای دریافت وام 40 میلیون تومانی مسکن به بانک‌ها مراجعه کنند.

    وی گفت: وام مسکن مهر به واحدهایی که تمام نشده و فروش اقساطی نشده‌اند، تعلق می‌گیرد.

    ظاهرا طرح موضوع استیضاح وزیر راه و جدی شدن آن باعث شده تا آخوندی از موضع خود تا حدودی کوتاه بیاید و علیرغم مقاومت برای بازدید نکردن از پروژه‌های مسکن مهر روز پنج شنبه از مسکن مهر پردیس بازدید کرد. او در این بازدید که بر خلاف سایر بازدیدهای خود عصبانی و ناراحت به نظر می‌رسید باز هم مکان یابی واحدهای مسکن مهر را مورد نقد قرار داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو