مدیران خودروعصر اعتبار

دستورالعمل و جزئیات پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیونی مسکن مهر در شعب بانک مسکن

عصر ساختمان- بانک مسکن پس از تشکیل چند جلسه با مسئولان بانک مرکزی و زارت راه و شهرسازی، دستورالعمل و جزئیات پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیونی مسکن مهر را به کلیه شعب سراسر کشور ابلاغ کرد.

دستورالعمل و جزئیات پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیونی مسکن مهر در شعب بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، بانک مرکزی برای تسهیل در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و فروش اقساطی نشده تسهیلات مسکن مهر، چارچوب ضوابط و مقررات پرداخت تسهیلات 40 میلیونی مسکن مهر را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد و روز چهارشنبه 13بهمن جزئیات پرداخت این تسهیلات را به کلیه شعب ابلاغ کرد.

    بنا بر این گزارش، بانک مسکن، یکی از بانک‌های عامل که بیشترین سهم را در پرداخت این تسهیلات برعهده دارد، دستورالعمل را چهارشنبه 13 بهمن به کلیه شعب خود ابلاغ و براساس آن مقرر شد تا به 390 هزار واحد مسکونی تسهیلات 40 میلیون تومانی اعطا کند.

    در متن نامه ابلاغیه آمده است:

    ضمن ایفاد تصویرنامه شماره 95/342659 مورخ 95.10.28 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر «افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر از 300 ـ‌ 400 میلیون ریال جهت تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و فروش اقساطی نشده طرح مزبور به تشخیص و تأیید بانک عامل»، خواهشمند است با رعایت موارد ذیل و چارچوب ضوابط و مقررات ذی‌ربط نسبت به پرداخت تسهیلات موضوعه اقدام فرمایند.

    1- به منظور تسهیل و تسریع در روند تکمیل پروژه‌های و ایجاد انگیزه لازم، چنانچه پروژ‌ه‌های دارای پیشرفت فیزیکی 50 درصد، فعال و دارای متقاضی مؤثر باشد لازم است نسبت به تشکیل پرونده و ارسال قرارداد به دفتر اسناد رسمی به منظور ثبت قرارداد اقدام تا پس از حصول حداقل پیشرفت فیزیکی 60 درصد، سهم‌الشرکه متعلقه به تناسب بیشتر فیزیکی حاصله طبق مقررات و ضوابط ذی‌ربط پرداخت گردد.

    2- در خصوص پرداخت تسهیلات متمم طرح مسکن مهر از 250 به 300 میلیون ریال، چنانچه پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی 40 درصد فعال نیز باشد لازم است نسبت به انعقاد قرارداد متمم اقدام تا پس از حصول پیشرفت فیزیکی 50 درصد، پرداخت مراحل سهم‌الشرکه که تسهیلات به تناسب پیشرفت حاصله طبق مقررات و ضوابط ذی‌‌ربط انجام گیرد بدیهی است افزایش سقف از 300 به 400 میلیون ریال در این پروژه‌ها به شرح بند، یک می‌باشد.

    3- تأیید فعال بودن پروژه توسط ارزیاب بانک الزامی می‌باشد.

    4- طبق ضوابط و مقررات ابلاغی در افزایش سقف فردی تسهیلاتی به شرح فوق، صدور معرفی‌نامه از نهاد ذی‌ربط مبنی بر معرفی پروژه‌ها (اعم از نام پروژه، تعداد واحد پروژه و ...) هنگام انعقاد قرارداد تسهیلات متمم ابلاغی الزامی می‌باشد.

    5-در خصوص پروژه‌های که دارای پیشرفت فیزیکی نامتوازن می‌‌باشد ( نامه عمومی شماره 55/9/7487 مورخ 94.10.15 با موضوع تفکیک پروژه‌های مشارکت مدنی مسکن مهر) اعطای تسهیلات متمم صرفاً در صورت تعیین تکلیف کل پروژه در چارچوب ضوابط و مقررات ذی‌ربط امکانپذیر می‌باشد.

    6- با توجه به ابلاغ مصوبه افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر از 300 به 400 میلیون ریال، سقف فردی معرفی‌نامه صادره از سوی نهاد ذی‌صلاح به ازای هر واحد یکصد میلیون ریال (100000000 ریال) و طی یک قرارداد متمم می‌باشد.

    بر این اساس، تمامی معرفی‌نامه‌های صادره از سوی نهاد صدور بابت تسهیلات متمم تا مرحله انعقاد قرارداد صرفاً 45 روز کاری معتبر خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو