مدیران خودروعصر اعتبار

سرنوشت نخاله‌های پلاسکو چه می شود؟

تذکر محیط زیست به شهرداری درباره نخاله‌های پلاسکو در هرندی

عصر ساختمان- سکوی هرندی منطقه‌ای به وسعت هفت هکتار در منطقه ۱۲ تهران است، که این روزها هزاران تن آوار ساختمان پلاسکو را در خود جای داده است. دپوی نخاله‌های پلاسکو در محدوده این منطقه سبب نگرانی کارشناسان و ساکنانش از وضعیت زیست محیطی منطقه شده است.

تذکر محیط زیست به شهرداری درباره نخاله‌های پلاسکو در هرندی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، محمد حسین بازگیر رییس اداره محیط زیست شهر تهران درباره سرنوشت این نخاله‌ها با بیان اینکه بحث مدیریت پسماند پلاسکو  به دلیل سلامت شهروندان برای مسئولان محیط زیست حائز اهمیت است گفت: در سطح شهر تهران، شهرداری متولی و مسئول ساماندهی پسماندهای سطح شهر، آوارها، نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای عمرانی است این گونه پسماندها را باید به محل خاص خود مانند گود آبعلی برده و در آنجا ساماندهی کند.

    وی با اشاره به اینکه درون پسماندهای عادی یکسری پسماندهای ویژه و خطرناک وجود دارد که می تواند برای طبیعت مشکلاتی به وجود آورد افزود: شهرداری موظف است این قسمت از پسماندهای خطرناک و ویژه را جداسازی و به مراکز امحای صلاحیت‌دار منتقل کند.

    بازگیر به مکاتبات صورت گرفته به شهرداری درباره نخاله‌های پلاسکو اشاره کرد و گفت: محیط زیست شهر تهران تذکرات لازم را به شهرداری داده است و طی مکاتباتی که با شهرداری داشته پیگیر موضوع دفن پسماند و نخاله‌های سکوی هرندی تهران بوده است. امیدواریم شهرداری گزارش‌های خود را دراین رابطه به ما تحویل دهد.

    رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن ابراز تاسف و تسلیت به مناسبت شهادت شماری از آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو، اظهار کرد: بیش از یک هفته صدها تن ماده شیمیایی و هیدروکربنی سوزانده شد که حاصل سوختن آن تولید مواد بسیار خطرناک و گازهای سرطان‌زا مثل دی‌اکسین است. بر اساس آمارهای سازمان آتش‌نشانی روزانه در شهر تهران نزدیک به 70 فقره آتش‌سوزی داریم که بسته به نوع آتش‌سوزی و محل آن، چندین تن ماده شیمیایی از جنس‌های مختلف می‌سوزد و حاصل همه آنها تولید مواد آلاینده و مضر برای سلامتی انسان است. باید بتوانیم با همکاری همه دستگاه های مربوطه میزان خسارت این گونه حوادث  به محیط زیست و سلامت انسان ها را به حداقل برسانیم.

    به گزارش ایسنا معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست نیز پیش از این دراین باره گفته بود:  ‌ما تذکرات لازم را به شهرداری داده و پیگیر موضوع هستیم و امیدواریم که در مهلتی که تعیین شده این موضوع برطرف شود. سازمان محیط زیست به واسطه شرایط بحرانی و به طور موقت اجازه تخلیه این نخاله ها در منطقه هرندی را داده است.
    همچنین به گفته ابتکار  مدیر کل محیط زیست استان تهران نیز تذکرات لازم در ارتباط با این موضوع را به شهردار تهران داده و از شهرداری خواسته که نسبت به ساماندهی این نخاله ها در مرکز مدیریت پسماند و با رعایت ضوابط و به شکل اصولی اقدام کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو