مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نشست خبری خود عنوان کرد:

انضباط تشکیلاتی و شفافیت عمکرد مهم‌ترین مأموریت سازمان

عصر ساختمان- مهندس فرج الله رجبی در نشست خبری سازمان نظام مهندسی کشور که درروز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه برگزار شد اظهار کرد: ایجاد یک انضباط تشکیلاتی و شفافیت مهم‌ترین رویکرد سازمان در دوره جدید است. ما سعی داریم در دوره جدید انسجام بیشتری در بین سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها ایجاد کنیم و با کمک آنها سعی می‌کنیم سازمان نظام مهندسی را تبدیل به اصلی‌ترین نهاد تخصصی در حوزه ساختمان کنیم.

انضباط تشکیلاتی و شفافیت عمکرد مهم‌ترین مأموریت سازمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» ، مهندس رجبی در ابتدای کنفرانس در خصوص حادثه پلاسکو گفت: این اتفاق بسیار برای تمام مردم کشور ناگوار بود، این ساختمان با عمری بیش از نیم قرن توانست چند ساعت در آتش سوزی دوام بیاورد که این امر به تخلیه ساختمان منجر شد که باید شاکر این موضوع باشیم . دلایل، آمار و کلیه مباحث مربوط به اتفاق پلاسکو در کمیته ویژه ایی در حال بررسی است و من هم به عنوان یکی از اعضای کمیته مشغول فعالیت هستم . مسوولیت بنده حکم می‌کند صحبت درباره این اتفاق را به سخنگوی کمیته بسپرم.

    رجبی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص برنامه‌های سازمان برای هماهنگ شدن قوانین و آیین نامه‌ها با فن آوری های ساختمان سازی روز دنیا گفت: تا بحال هر ساله آیین نامه‌های سازمان نظام مهندسی همسو با تکنولوژی‌ها و مباحثی که مهندسان به ما انتقال می‌دهند تغییر می‌کند و در حال بروز رسانی است. منتها باید مد نظر داشت وظیفه اصلی سازمان سیاست گذاری‌های کلان مهندسی ساختمان کشور است. جامعه مهندسین ما باید با همدلی و همکاری به سازمان کمک کنند تا تکنولوژی‌های روز دنیا که کمک شایانی به افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف انرژی می‌کند را در ساختمان‌ها به کار ببریم. سازمان نظام مهندسی هم وظیفه خود می‌داند همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا آیین نامه‌ها را بروز رسانی کند.
    وی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان وظیفه ایی برای اشتغال زایی مهندسان ندارد ولی به ناچاراین مسئولیت به سازمان محول شده است ادامه داد: با نگاهی به دانشگاه‌ها و تعداد فارغ التحصیلان متوجه خواهید شد که تعداد بسیار زیادی مهندس ساختمانی داریم که متاسفانه سازمانی برای یکپارچه سازی این مهندسان و اشتغال آنها وجود ندارد، که سازمان نظام مهندسی نقش سازمان‌های کاریابی را برای اشتغال این مهندسان بازی می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار