مدیران خودروعصر اعتبار

راستگو خبر داد؛

علاءالدین و آلومینیوم پلاسکویی دیگر هستند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر تهران گفت: ساختمان علاءالدین و آلومینیوم همانند ساختمان پلاسکو ناایمن هستند، به همین دلیل باید در خصوص این دو ساختمان نیز توجهی ویژه اتخاذ شود.

علاءالدین و آلومینیوم پلاسکویی دیگر هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، الهه راستگو عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر تهران در سیصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با تأکید بر اینکه در حادثه پلاسکو جای خالی مدیریت یکپارچه شهری برای چندمین بار احساس شد، اظهار داشت: اکنون زمان آن رسیده که با رویکرد فراجناحی به ابعاد حادثه پلاسکو و دیگر حوادث شهر تهران بپردازیم.

    وی با بیان اینکه حادثه پلاسکو تنها ریزش یک ساختمان و مرگ تعدادی از افراد بی گناه نبود افزود: این حادثه یادآور بی‌توجهی به تمام هشدار‌هایی بود که نادیده گرفته شد و باعث شد که فاجعه‌ای رخ دهد که هیچگاه از یادها پاک نشود.

    عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه ساختمان پلاسکو تنها ساختمان فرسوده و ناپایدار شهر تهران نبوده است، گفت: پلاسکو یکی از هزاران ساختمانی بود که به دلیل بی‌توجهی به بحرانی بودنش فرو ریخت.

    راستگو با اشاره به رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های فرسوده و ناایمن شهر تهران گفت: بدون شک بی‌توجهی به برخی از تذکرات شورا و مدیران شهری چرایی لاینحل ماندن این مسأله را روشن‌تر کند.

    وی اضافه کرد: نمی‌دانم چرا به تذکرات مدیریت شهری و اعضای شورای شهر در خصوص بعضی از معضلات توجه نمی‌شود.

    عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر تهران با تأکید بر اینکه پلاسکو اولین و آخرین حادثه شهر نخواهد بود، گفت: آن چه بیشتر از هر چیز دیگری در این میان خودنمایی می‌کند این است که همیشه سوالی مطرح می‌شود که در این حوادث مقصر کیست و همیشه در این خصوص سوال بی‌جواب می‌ماند.

    راستگو با بیان اینکه شاید بتوانیم انگشت اتهام را به سوی هر سازمان و ارگانی در حضور حوادث احتمالی بچرخانیم، تصریح کرد: بدون شک کشف این پاسخ هم نمی‌تواند زمان را به عقب باز گرداند و خسارت جانی و مالی وارد شده را جبران کند.

    وی با بیان اینکه برخی از حوادث متوجه موازی‌کاری‌ها است، افزود: تا زمان اجرای مدیریت یکپارچه شهری نتیجه‌ای جز پاس‌کاری توپ مسئولیت میان دستگاه‌ها را شاهد نخواهیم بود.

    عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر تهران با تأکید بر اینکه ساختمان علاء‌الدین هم مانند پلاسکو است، گفت: در صورت بی‌توجهی و بی‌پاسخ ماندن تذکرات احتمالی برای ساختمان علاءالدین و آلومینیوم شاهد پلاسکویی دیگر خواهیم بود.

    راستگو با بیان اینکه زمان آن رسیده‌ که مشخص شود که قدرت اجرایی شورا و مدیریت شهری به عنوان مقصران بی‌بدیل تمامی حوادث می‌داند، گفت: قصور متوجه افرادی است که هیچگاه حاضر به رفع موازی‌کاری‌ها نیستند.

    وی با اشاره به بروز‌رسانی تجهیزات آتش‌نشانی و جایگزینی امکانات از دست رفته افزود: تخصیص اعتبار جهت بهبود شرایط رفاهی خانواده‌های شهدای آتش‌نشان از ابتدا تا به امروز باید در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گیرد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو