مدیران خودروعصر اعتبار

فاضلی اعلام کرد;

شرایط واگذاری مغازه به سرقفلی‌داران و مستاجران پلاسکو

عصر ساختمان- باتوجه به اینکه پلاسکونشینان آسیب‌دیده تا چند روز دیگر در مجتمع تجاری "نور" ساکن می‌شوند، چگونگی واگذاری واحدهای تجاری مذکور به کسبه صاحب سرقفلی یا مستاجر واحدها به مسئله مهمی تبدیل شده است که به گفته رئیس اتاق اصناف، تقریبا همه پلاسکونشینان صاحب سرقفلی بوده‌اند و آنهایی که مستاجر بوده‌اند نیز قراردادشان با مالک مغازه برجاست و اکنون به مجتمع "نور" منتقل می‌شوند.

شرایط واگذاری مغازه به سرقفلی‌داران و مستاجران پلاسکو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، پس از فروریختن ساختمان پلاسکو به عنوان دومین ساختمان بلند تجاری پایتخت، در نظر گرفتن ساختمان‌ها و پاساژهای مختلف برای اسکان کسبه آسیب‌دیده و نهایی شدن مجتمع تجاری "نور"، این سوال مطرح می‌شود که این آسیب دیدگان آیا صاحب سرقفلی بوده‌اند یا مستاجر سرقفلی داران؟ و نهایتا اینکه پلاسکوی جدید مغازه‌هایش در این میان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؛ مستاجران یا سرقفلی‌داران؟

    علی فاضلی - رئیس اتاق اصناف - در این باره به ایسنا اعلام کرد که تقریبا همه کسبه ساختمان پلاسکو یعنی حدود 99 درصدشان مستاجر بنیاد مستضعفان و صاحب سرقفلی بوده‌اند و در این میان تعداد اندکی نیز مستاجر صاحبان سرقفلی بوده‌اند که البته به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که مغازه‌ها و واحدهای تجاری مجتمع "نور" طوری واگذار شود که آسیب دیدگان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

    وی افزود: واحدهای جدید در نظر گرفته شده به صاحبان سرقفلی داده می‌شود که نهایتا به مستاجران و کسانی که در ساختمان پلاسکو مستقر بوده اند و آسیب دیده‌اند خواهد رسید، چرا که قرارداد فی ما بین سرقفلی‌دار و مستاجر بر جای خود مانند قرارداد بین مالک (بنیاد مستضعفان) و صاحبان سرقفلی باقی است و با فروریختن ساختمان پلاسکو از بین نمی رود.

    فاضلی اظهار کرد:‌ برنامه‌ریزی به گونه ای انجام شده تا از کسبه آسیب دیده ساختمان حمایت شود و بر این اساس و با توجه به قوانین موجود، صاحب سر قفلی بدون اذن مستاجر نمی تواند واحد خود را به شخص دیگری واگذار کند اما شرایط واگذاری و چگونگی واحدهای مجتمع تجاری "نور" به زودی به اتحادیه‌های مرتبط اعلام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو