مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی مطرح کرد:

دوره‌ طلایی میراث فرهنگی آغاز شده است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر حساسیت‌ها و توجه وزارت راه و شهرسازی نسبت به بافت‌های تاریخی و بناهای میراثی از خود سازمان میراث فرهنگی بیشتر نباشد، حتما کمتر نیست.

دوره‌ طلایی میراث فرهنگی آغاز شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی با تاکید بر این‌که وزارت راه و شهرسازی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رابطه‌ی بسیار خوبی دارد، در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود داشتن این رابطه‌ی خوب در برخی از مجوزها، به ضوابط و قوانین میراث فرهنگی برای استعلام یا صدور مجوز برای بررسی‌های باستان‌شناسانه کوتاهی‌هایی می‌شود، بیان کرد: معتقدم این دوره، دوره‌ی طلایی سازمان میراث فرهنگی است، چون حامیان بسیار قوی در دستگاه‌های مختلف شهری مانند شورای شهر و دیگر دستگاه‌های دولتی دارد که توجه‌ها و مجوزهایشان همگی براساس قوانین و ضوابط میراث فرهنگی است.

    او با اشاره به پروژه‌ی «بازآفرینی شهری» که در دست اجرا دارد، بیان کرد: با توجه به این پروژه و اهداف آن، میزان حساسیت‌هایی که ما نسبت به بافت‌های تاریخی و بناهای میراثی داریم اگر از خود سازمان میراث فرهنگی بیشتر نباشد، حتما کمتر نیست.

    آخوندی گفت: ما یکی از محورهای اصلی برنامه توسعه ایران را براساس بازآفرینی شهری گذاشته‌ایم، حال اگر برخی مواقع یک نمونه خلاف این اتفاق و اهداف ما باشد، آن‌ها استثناء هستند. در واقع اصل برنامه، بازآفرینی شهری است.

    او تملک کارخانه ریسباف اصفهان را از جدیدترین نمونه‌ قدم‌های این وزارتخانه در زمینه اصل بازآفرینی شهری دانست و بیان کرد: وزارت راه سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این زمینه انجام داد، همچنین علاوه‌ بر ایجاد خانه‌ی گفتمان شهری از سوی وزارت راه در خانه‌ تاریخی «وارطان»، برای دانشکده‌ی معماری دانشگاه خلیج‌فارس در استان بوشهر نیز هفته‌ی گذشته با وزارت راه مذاکراتی انجام شد.

    وزیر راه و شهرسازی که در ایسنا حضور یافته بود، ادامه داد:‌ مبنای بحث برای توسعه‌ی ایران، بحث بازآفرینی ایران و اندیشه‌ی شهری است، که بحث کلی در این زمینه، اندیشه‌ی ایران‌شهری را شامل می‌شود.

    آخوندی تاکید کرد: اعتقاد من این است که شهر یک کالبد نیست، شهر یک سازمان اجتماعی است، بنابراین محور اصلی این سازمان اجتماعی نیز تمدن ایران شهری است، بنابراین من همه‌چیز را به اندیشه‌ی ایران‌شهری برمی‌گردانم که نمودهای‌ آن نیز در بخش کالبد شامل معماری و ساختمان‌ها و در بخش غیر کالبد نیز شامل شعر و ادبیات می‌شود.

    این مقام مسئول در ادامه به همکاری وزارت راه و شهرسازی و میراث فرهنگی برای تبدیل تمام کاروانسراهای قدیم کشور به استراحتگاه‌های بین‌راهی خبر داد و افزود: در آخرین اقدامات در این زمینه نیز نمونه‌ی کاروانسرایی را در استان یزد بازدید کردیم تا بتوانیم حتا کاروانسراها را نیز در زندگی مدرن امروز به استراحتگاه‌های بین راهی تبدیل کنیم.

    به گفته‌ وی، با این اقدام می‌توان بناهایی که خدمت می‌دهند را در همکاری با میراث فرهنگی استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار