مدیران خودروعصر اعتبار

جهانگیری:

۱۹ میلیون ساکن بافت‌های ناکارآمد شهری باید ساماندهی شوند

عصر ساختمان- معاون اول رئیس جمهور گفت: وزارت راه و شهرسازی۲۷۰ محله با چنین شرایطی را شناسایی کرده و با رویکرد بازآفرینی برای ایجاد شرایط مطلوب در این مناطق برنامه دارد.

۱۹ میلیون ساکن بافت‌های ناکارآمد شهری باید ساماندهی شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اسحاق جهانگیری در افتتاح مجتمع 214 واحدی سیروس تهران با اشاره به زندگی جمعیت بسیاری در بافت‌های نامطلوب تهران و مراکز استان‌ها گفت: جمعیت بسیاری در بافت‌های مرکزی تهران و مراکز استان‌ها زندگی می‌کنند که از لحاظ خدمات‌رسانی واحدهای مسکونی و معابر وضعیت مطلوبی ندارند که باید برای ایجاد شرایط مطلوب در این مناطق برنامه کاملی اجرا شود چرا که در این مناطق با محدودیت‌هایی چون لزوم حفاظت از آثار تاریخی و ... مواجهیم. وزارت راه و شهرسازی 270 محله با چنین شرایطی در نقاط مختلف شناسایی کرده است و با رویکرد بازآفرینی برای ایجاد شرایط مطلوب در این مناطق برنامه دارد.

    وی افزود: وزارت راه و شهرسازی از نهادی توسعه‌گر صحبت می‌کند که می‌تواند با مشارکت مردم، استفاه از سرمایه‌های خود و منابع و تسهیلات دولتی برای بازآفرینی اقدام کند و لازم است برای اجرای این برنامه به طرق مختلف وارد عمل شود و ریسک‌پذیری داشته باشد تا گام‌های موثری برای ایجاد توسعه در این مناطق برداشته شود.

    اسحاق جهانگیری ادامه داد: حدود 19 میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت‌های ناکارآمد یعنی حاشیه شهرهای بزرگ اعم از تهران مشهد، اصفهان و حتی شهرهای مرزی چون زاهدان و چابهار زندگی می‌کنند. با توجه به این که وضعیت خدمات‌رسانی و واحدهای مسکونی که این جمعیت در این مناطق در آنها ساکن هستند مناسب نیست و وضعیت مطلوب ندارد باید راهکاری بیابیم تا ساکنان این مناطق از شرایط بهتری برخوردار شوند. البته در این مناطق انجام خدمات‌رسانی با کمک بخش خصوصی راحت‌تر از مناطق فرسوده مرکز شهرهاست.

    وی گفت: در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتیم هم یکی از زمینه‌های آسیب اجتماعی حاشیه‌نشینی عنوان شد که در راستای تاکیدات ایشان در این زمینه هم اقدام شده و می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی