مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان:

بازسازی ۲.۲ هزار هکتار بافت فرسوده سمنان نیازمند مشارکت مردم است

عصر ساختمان- مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان در جریان بازدید از مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) سمنان گفت: مشارکت مردم برای بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری در ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده استان به منظور کاهش خسارت های احتمالی در هنگام وقوع حوادث طبیعی ضروری است.

بازسازی ۲.۲ هزار هکتار بافت فرسوده سمنان نیازمند مشارکت مردم است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، اسماعیل صادقی روز دوشنبه افزود: بیش از 2 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده در استان سمنان وجود دارد که برای بازسازی این بافت های فرسوده نیازمند همیاری مردم و تخصیص اعتبارات عمرانی در این حوزه است.
    وی ادامه داد: بیشترین میزان بافت فرسوده در استان سمنان در شهرستان های سمنان و شاهرود با 450 و 436 هکتار وجود دارد که باید با برنامه ریزی های مدون نسبت به بازسازی این مناطق در کمترین زمان ممکن اقدام شود.
    مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان ادامه داد: در شهرستان دامغان 382 هکتار، در شهرستان گرمسار 108 هکتار، در شهرستان آرادان 97 هکتار، در شهرستان سرخه 64 هکتار و در شهرستان میامی 6 هکتار بافت فرسوده وجود دارد و دولت در سال آینده برنامه های را برای کاهش این بافت ها تدوین کرده است.
    وی تصریح کرد: اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان آمادگی دارد با معرفی صاحبان واحدهای مسکونی و تجاری فرسوده به بانک ها برای دریافت تسهیلات گامی اساسی برای کاهش این بافت ها در مناطق شهری استان بردارد.
    صادقی با بیان این که مهم ترین دغدغه اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان بازسازی بافت های فرسوده است، اضافه کرد: در مرکز استان در سال 95 تسهیلات 400 میلیون ریالی و در سایر مناطق استان تسهیلات 300 میلیون ریالی برای بازسازی بافت فرسوده از سوی بانک های عامل ارایه می شود که لازم است شهروندان برای دریافت این تسهیلات به بانک ها مراجعه کنند.
    وی گفت: در سال 95 یک هزار و 250 واحد مسکن مهر در استان سمنان ساخته و تحویل مالکان شد که با تحویل این واحدها به مردم برای چند سال آینده نیاز به مسکن جدید در استان وجود ندارد.
    مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان افزود: استفاده از مصالح نامرغوب و اعمال نظر غیر کارشناسی در ساخت و ساز از چالش های اساسی در ساخت واحد های مسکونی است که برای رفع این مشکلات بازنگری در قوانین نظام مهندسی ضروری است.
    در 10سال گذشته بیش از 35 هزار واحد مسکونی در استان سمنان سمنان ساخته شد.
    اسماعیل صادقی امروز ضمن بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان در جریان فعالیت های این رسانه قرار گرفت و از بخش های مختلف ایرنا سمنان بازدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو