مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

محل سابق ساختمان پلاسکو باید به «موزه شهدای آتش‌نشان» تبدیل شود

عصر ساختمان- عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همه دستگاه‌ها به دنبال حل مشکل کسبه پلاسکو هستند، گفت: اعتقاد دارم محل سابق ساختمان پلاسکو نباید پاساژ شود بلکه باید به یادمان و موزه شهدای آتش‌نشان تبدیل شود.

محل سابق ساختمان پلاسکو باید به «موزه شهدای آتش‌نشان» تبدیل شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، مرتضی طلایی امروز در حاشیه مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده و شکوهمند مردم در این مراسم اظهار کرد: این حضور حماسی مردم در بدرقه پیکر شهدا یادآور صحنه‌های دفاع مقدس و تشییع شهدای آن دوران بود.

    وی افزود: این حضور مردمی نشان‌دهنده اعتماد و اعتقاد مردم در قدرشناسی از خدمتگذارانشان است؛ مردم هر زمان احساس کنند که کسی به آنها خدمت می‌کند، دوستش دارند و برای آنها سنگ‌تمام می‌گذارند.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران، عملکرد آتش‌نشانان را ستودنی دانست و تصریح کرد: آتش‌نشانان این حادثه از جان خود گذشتند تا مردم سالم بمانند و به طور حتم مردم نیز قدرشناس هستند؛ اگر مسئولان سیاسی، اداری و اجرایی ما نیز همانند آتش‌نشانان حاضر بودند 10 درصد از خودشان برای مردم بگذارند، مردم آنها را بر سر دست می‌گرفتند.

    طلایی درباره استقرار کسبه پلاسکو در مکان جدید متذکر شد: برخی پیشنهادات به آنها ارائه شده است اما در حقیقت این افراد دارای کارگاه‌های تولیدی هستند و ساختمان پلاسکو به غیر از محل فروش به عنوان محل عرضه و بنکداری بوده است.

    وی افزود:‌کسبه ساختمان پلاسکو تمایل دارند تا با عنوان یک مجموعه کنار هم باشند تا در زمان عرضه و فروش پوشاک دچار مشکل خاصی نشوند.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: محور یافتن محل استقرار برای کسبه پلاسکو برعهده اتاق اصناف و اتحادیه است اما در حال حاضر همه مسئولان برای رفع مشکل این کسبه در حال تلاش هستند.

    وی تاکید کرد: نباید بگذاریم چند هزار کارگر و نیروی کار به هر دلیلی در این شرایط دچار مشکل شوند؛ وظیفه همه نسبت به این کارگران و کسبه مهم است و تا قبل از پایان سال باید استقرار آنها نهایی شود.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران به برخی پیشنهادات مدنظر برای کسبه پلاسکو نیز اشاره کرد و افزود: در منطقه 18 تهران مجموعه‌ای 500 واحدی برای کسبه پلاسکو وجود دارد و آمادگی لازم برای استقرار آنها در این محل اعلام شده است البته برخی محلهای دیگر نیز در مرکز شهر به آنها اعلام شده است.

    طلایی درباره این پرسش که محل فعلی ساختمان پلاسکو قرار است دوباره ساخته شود یا تبدیل به یادمان شهدای آتش نشان شود، گفت: اعتقاد دارم که این محل نباید پاساژ شود بلکه باید به یادمان و موزه شهدای آتش‌نشان تبدیل شود.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر این محل به عنوان یادمان تبدیل شود، نشان‌دهنده نمادی از ایثارگری و فداکاری شهدای آتش‌نشان در امر ایمنی خواهد بود و از جهتی می‌تواند برای مردم نیز فرهنگساز باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو