مدیران خودروعصر اعتبار

کوسه غراوی:

ساختمان‌های فرسوده و بحران‌زا در سراسر کشور شناسایی شوند

عصر ساختمان- یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مدیران دستگاه‌ها عموما در عملیاتی کردن شاکله‌های مدیریتی قبل، حین و بعد از بحران ضعیف عمل کرده‌اند.

ساختمان‌های فرسوده و بحران‌زا در سراسر کشور شناسایی شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، شهرام کوسه غراوی گفت: 12 سال قبل ساختمان مجاور استانداری رشت فرو ریخت اما متاسفانه این حادثه برای مدیران شهری درس نشد.

    وی با بیان اینکه مستندات این حادثه کجا بود تا با استفاده از تجربه تلخ آن از حادثه پلاسکو جلوگیری شود، اظهار کرد: در حادثه پلاسکو از عوامل شهرداری تهران تشکر می‌کنم، واقعا زحمت کشیدند اما جا داشت مدیریت قبل از بحران جدی گرفته می‌شد. آتش‌نشانان نیز برای مهار آتش واقعا زحمت کشیدند اما آیا به جای پاشیدن هزاران لیتر آب که موجب سنگین شدن ساختمان آتش گرفته شد، نمی‌شد روی آتش مواد اطفاء‌حریق نظیر «پودر یا کف» پاشید؟ متاسفانه به وزن آبی که روی پلاسکو پاشیده شد اصلا توجهی نشد.

    نماینده مردم مینودشت در مجلس، خواستار شناسایی ساختمان‌های فرسوده و بحران‌زا در سراسر کشور  شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه بار مرده  ساختمان‌های فرسوده عمومی و میزان بار زنده‌ای که روی این ساختمان‌ها تردد می‌کند، محاسبه نشده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بحران ناشی از سیل، طوفان و زلزله همواره تهران و سایر شهرهای کشور را تهدید می‌کند، ابراز تاسف کرد: مدیریت کلان به بحران پلاسکو ورود کرد و دستگاه‌های مختلف پای کار آمدند و حادثه جمع شد اما صحبت بنده مدیریت بهینه بحران (قبل، حین و بعد از بحران) است. همه کارگزاران و مدیران نظام در پی وقوع یک بحران به تکاپو می‌افتند و تمام توان خود را به میدان می‌آورند اما با گذشت زمان، بحران با همه حواشی آن تا بحران بعدی به فراموشی سپرده می‌شود در حالی که  باید از تجربه داخلی و بین‌المللی سایر کشورها در مدیریت قبل، حین و بعد از حوادث استفاده اجرایی کنیم.

    کوسه غراوی ادامه داد: برای مدیریت حین حادثه باید لوازم و تجهیزات ایمنی سازمان آتش‌نشانی به‌روز شود و آخرین نبردبان‌ها، خودروهای اطفاء حریق و تجهیزات مدرن در اختیار این سازمان قرار داده شود. برای مدیریت بعد از بحران باید هوشمندانه  و حساب‌شده  مهار حادثه را با کمترین هزینه و بیشترین کارایی پیاده کرد.

    وی بازنگری در قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان را در پیش‌گیری از بحران‌های مشابه پلاسکو تاثیرگذار دانست و  این اقدام را تنها بخشی کوچک از مسئولیت بزرگ دستگاه‌های مسئول در مدیریت بحران دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های ذیربط در مدیریت بحران باید بسته به سهم خود، پیش‌گیری از حوادث را مدیریت کنند.

    نماینده مردم مینودشت در مجلس یادآور شد: نباید اجازه دهیم آرامش جانی و روانی جامعه با تکرار حوادث مشابه پلاسکو مخدوش شود. احساس ناامنی از خود ناامنی، استرس بیشتری دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار