مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران:

نظارت بر اعضا و پروژه ها را جدی خواهیم گرفت.

عصر ساختمان- ایمنی، بهداشت و سهولت در بهره برداری و مصرف انرژی مهمترین عواملی است که در مباحث ‌مقررات ملی هم تاکید زیادی‌بر آن شده است می بایست در راس امور نظارتی ناظرین و افراد مسوول در ساخت و ساز‌قرار گیرد.

نظارت بر اعضا و پروژه ها را جدی خواهیم گرفت.
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، مهندس حسن قربانخانی که دوماه است ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران را به عهده گرفته در نشست خبری امروز خود در سازمان نظام مهندسی استان تهران ، عنوان کرد: رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان مهمرین راهکار جلوگیری از اتفاقاتی نظیر ساختمان پلاسکو است. تمام افرادی‌که در حوزه ساخت و ساز فعالیت میکنند باید دارای صلاحیت و پایبند به رعایت مقررات ملی ساختمان باشند.
    ایمنی، بهداشت و سهولت در بهره برداری و مصرف انرژی مهمترین عواملی است که در مباحث ‌مقررات ملی هم  تاکید زیادی‌بر آن شده است می بایست در راس امور نظارتی ناظرین و افراد مسوول در ساخت و ساز‌قرار گیرد.
    وی باتاکید بر شرایط کشور که بسیار حادثه خیز است،ادامه داد: رویکر جدید سازمان نظام مهندسی به گونه ایی است که در بحث ایمنی فعالیت و نظارت های بیشتری داشته باشیم.
    خوشبختانه در بحث طراحی چند سال است که سازمان با نظارت بسیار کارآمد باعث شده هیچ ساختمانی بدون مجوز سازمان نظام مهندسی طراحی نشود.
    قربانخانی با تاکید بر اهمیت نظارت ادامه داد؛مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که ساختمان های زیر هزار متر توسط تنها یک ناظر ساخته می شود که این امر باعث پیامد های زیادی می شود، در تهران بیش از 68 درصد خانه های مسکونی با متراژی پایین تر از 1500متر در حال ساخت هستند ،که این آمار نشان دهنده این است که تهران خانه های پر خطر زیادی در دل خود جای داده است.
    ریاست سازمان نظام مهندسی تهران با تاکید براهمیت اجرای مقررات ملی و ساختمان سازی گفت: بر اساس ماده 4 قانون نظام مهندسی هر کسی که بخواهد وارد حوزه ساختمان سازی شود باید صلاحیت اجرا داشته باشد و مجوز های لازم را از سازمان نظام مهندسی به عنوان متولی این امراخذ کند ولی متاسفانه هنوز افرادی هستند که بدون داشتن صلاحیت ساخت و ساز انجام میدهند. این اتفاق در حالی می افتد که از نظر تعداد مهندس در جهان رتبه سوم را داریم. در بسیاری از شهرهای ما ساخت  و ساز به گونه ای پیش رفته است که بافت های فرسوده را برای نوسازی تخریب می کنند ولی بعد از ساخت شاهد احداث بناهایی ضعیف تر از قبل هستیم .
    وی در ادامه به بحث نگهداری و بهره وری اشاره کرد و گفت: در قوانین ما نگهداری و بهره وری مغفول مانده که سازمان قصد دارد نظارت و اقدامات گسترده تری در این خصوص انجام دهد.
    قربانخانی در جواب به سوال خبرنگار عصر ساختمان در خصوص رعایت الزامات نظارتی بر مهندسان و رویکرد های سازمان در سال جدید گفت: یکی از مهمترین وظایف سازمان همین نظارت  بر اعضا است. ما در سال جدید در نظر داریم دو برابر دوزه های گذشته نیرو و هزینه برای جلوگیری از این تخلفات داشته باشیم.
    وبی در پایان رعایت مقررات ملی را بهترین راهکار برای جلوگیری از حوادث ناگواری‌ همچون پلاسکو دانست و همبستگی تمام فعالان حوزه را لازمه اجرای این قوانین عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو