مدیران خودروعصر اعتبار

عسگری خبر داد؛

ضرورت توجه به نوسازی واحدهای تجاری در بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- وکیل پایه یک دادگستری گفت: رفع مشکلات سرقفلی مالکان واحدهای تجاری در بافت‌های فرسوده از گام‌های مهم در راه نوسازی است.

ضرورت توجه به نوسازی واحدهای تجاری در بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حامد عسگری وکیل پایه یک دادگستری  در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده، اظهار داشت: به منظور نوسازی اماکن تجاری و استفاده مالکان از بسته‌های تشویقی ویژه شهرداری، باید از مالکان سرقفلی حمایت لازم به عمل آید تا تبدیل به مالکیت یکپارچه شوند.

    وی ادامه داد: اگر حق سرقفلی از حق مالکیت جدا نباشد و به تبع آن مالک سرقفلی و اعیان از یکدیگر جدا نشوند، در این شرایط سازمان‌های مربوطه می‌توانند با ارایه بسته‌های پیشنهادی نوسازی برای مناطق دارای بافت فرسوده به طور نمونه طی یک فرآیند 20 ساله مشکلات سرقفلی مالکان رفع و این مناطق فرسوده شهری نیز نوسازی شوند.

    عسگری تصریح کرد: به دلیل نامفهوم  و گنگ بودن قوانین مربوط به سرقفلی مانند عدم اجازه مالک برای نوسازی محل تجاری خود و یا عدم توانایی در پرداخت بهای سرقفلی به علت تعدد مالکان به مالک سرقفلی، تاکنون شرایط بازسازی این مناطق ایجاد نشده که با توجه به شرایط بحرانی بافت‌های فرسوده لازم است تا مسئولان برای این موارد چاره‌اندیشی کنند.

    وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه علی‌رغم توجه قانون‌گذار به موضوع نوسازی واحدهای تجاری و تلاش‌های بسیاری که از سوی سازمان‌های مختلف برای بهسازی مناطق شهری انجام شده است، گفت: تهران شهری است که بر روی گسل‌های خطرناکی بنا شده و با توجه به اینکه اکثر واحدها و انبارهای تجاری، بازارهای سنتی، پاساژها و مغازه‌های قدیمی در مناطق فرسوده قرار دارند، باید مشکلات سرقفلی این واحدها در راه نوسازی حل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی