مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

استیضاح آخوندی ۱۰ روز دیگر در صحن علنی مجلس

عصر ساختمان- در حالی قرار بود دیروز کمیسیون عمران مجلس برای بررسی طرح استیضاح وزیر راه تشکیل جلسه دهد که عضو کمیسیون عمران می‌گوید: آخوندی باید در این جلسه شرکت و از خود دفاع می‌کرد، طرح استیضاح به صحن علنی ارجاع شد و وی باید ۱۰ روز دیگر از خود دفاع کند.

استیضاح آخوندی ۱۰ روز دیگر در صحن علنی مجلس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، اواخر آذرماه امسال و در بحبوحه روزهایی که آمار امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی روند صعودی داشت،‌ آخوندی با اعلام این‌که هنوز هم مخالف مسکن مهر هستم، گفته بود:« می‌توانستم همان ابتدا که به وزارت راه و شهرسازی آمدم می‌رفتم 2 هزار یا 5 هزار مسکن مهر را افتتاح کنم،‌ اما به‌دلیل این‌که با این طرح مخالفم این کار را نکردم. این طرح  سرمایه گذاری غیراقتصادی و به‌ضرر منافع ایران است. هنوز هم مخالف مسکن مهر هستم. بیش از 100 هزار میلیارد تومان در مسکن مهر سرمایه‌گذاری شده که محصول آن این است که یک‌سوم جمعیت ایران در وضعیت بدمسکنی به سر می‌برند.»

    وی با تأکید بر "حاضرم هزینه سخنانم را پرداخت کنم" از خرید هواپیما در حجم زیاد دفاع کرد و گفت: نمی‌توانیم برویم 4 هواپیما را با هزینه‌های آن‌چنانی خریداری کنیم و باید 100 فروند هواپیما خریداری کنیم و از آن حمایت می‌کنیم. هزینه یارانه برای این کشور ایجاد شد و دیگر بازنگشت یا هزینه مسکن مهر که آن را برگرداندم  و دو بار تاوان آن را دادم.

    وی خطاب به حاضران گفت: «امیدوارم پیامم را به شما رسانده باشم.»

    در چهل و چند روز سپری شده از این اظهارات به دلایلی از جمله تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس، بررسی طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به تعویق افتاد.  در این مدت نمایندگان امضاکننده هراز  چندگاهی بر پیگیری طرح استیضاح وزیر تاکید کرده و نسبت به دخالت برخی در روند رسیدگی به این موضوع هشدار دادند.

    سرانجام پس از 65 روز قرار بود بعدازظهر دیروز آخوندی به جلسه کمیسیون عمران برود تا طرح استیضاحش مورد بررسی قرار گیرد. اما وی در این جلسه حاضر نشد تا بدون هیچ مانعی طرح استیضاح برای بررسی به صحن علنی مجلس ارجاع داده شود.

    اما چرا وزیر راه و شهرسازی در این جلسه حاضر نشد؟ شنیده‌ها حکایت از آن دارد عدم ارسال دعوتنامه رسمی باعث شده تا وزیر در جلسه مذکور حاضر نشود.

    شهرام کوسه غراوی یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس در این‌باره می‌گوید: «از وزیر راه دعوت کرده بودیم که در این جلسه حضور یابد، باید می‌آمد و دفاع می‌کرد. اما متاسفانه این‌گونه نشد. طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به صحن علنی مجلس ارجاع شد و وزیر 10 روز دیگر باید از خودش دفاع کند.»

    وی پاسخ این پرسش که "آیا برای حضور وزیر راه در جلسه کمیسیون عمران دعوت‌نامه رسمی ارسال شده است" را نداد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی