مدیران خودروعصر اعتبار

۸۸۴ ساختمان شبیه پلاسکو در پردیس و پرند داریم

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: در جریان توسعه مسکن مهر شهر جدید پردیس ۳۱۹ بلوک ساختمانی ۱۰ و ۱۵ طبقه و در پرند ۵۶۵ بلوک ساختمانی بیش از ۱۲ طبقه احداث شده و یا در حال احداث است.

۸۸۴ ساختمان شبیه پلاسکو در پردیس و پرند داریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در جریان توسعه مسکن مهر شهر جدید پردیس 319 بلوک ساختمانی 10 و 15 طبقه احداث و یا درحال تکمیل داریم که وضعیتی مشابه ساختمان پلاسکو دارند. در پرند نیز 565 بلوک ساختمانی بیش از 12 طبقه در حال احداث است. در مرکز شهر تهران وقتی پلاسکو آتش گرفت این‌گونه دچار معضلات شدیم، حال شما امکانات شهرداری پرند و پردیس را در نظر بگیرید، اگر حادثه ای مشابه پلاسکو رخ بدهد چه باید کرد.

     وی گفت: به همین دلیل می‌گویم نیاز به بازخوانی اندیشه زندگی مدرن در ایران داریم. نمی‌شود تنها به این دلیل که ما فکر می‌کنیم می‌توانیم ساختمان بلندمرتبه بسازیم، پس باید به هر نحوی شد بسازیم. این نشان می‌دهد ما در موقعیت خطیری قرار داریم.

    حادثه پلاسکو نشان داد مفهوم زندگی مدرن در ایران باید بازنگری شود

    وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ساختمان پلاسکو نماد زندگی مدرن در ایران بود، یادآور شد: پلاسکو به عنوان اولین ساختمان بلندمرتبه در تهران و ایران شناخته می‌شد. به همین لحاظ معتقدم با توجه به فروپاشی پلاسکو زمان بازنگری در مفهوم زندگی مدرن در ایران فرا رسیده است. این یک بحث کلی است که شاید جایگاه آن در محیط‌های آکادمیک و دانشگاه‌ها باشد اما ابعاد کارکردی در زندگی روزمره دارد و چیز ساده‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد.

    آخوندی تصریح کرد: خیلی مهم است که ببینیم نحوه‌ی سیاست‌گذاری در استفاده از فناوری‌های جدید و مدرن در ایران چگونه بوده و آیا این نحوه فناوری کمکی به ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان کرده است.

    سرعت حرکت وسایط نقلیه در ساعات پیک ترافیک کمتر از 7 کیلومتر در ساعت است

    وی به سرعت حمل و نقل درون شهری تهران اشاره و بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه حمل و نقل در تهران صورت گرفته بسیار زیاد است و این در حالی است که سرعت حرکت وسایط نقلیه در تهران در ساعات غیر پیک کمتر از 25 کیلومتر در ساعت و در ساعت‌های اوج به کمتر از 7 کیلومتر در ساعت می‌رسد. این نشان می‌دهد ما نمی‌توانیم ادعا کنیم نتیجه‌ی 100 سال به‌کارگیری فناوری مدرن، منجر به بهبود وضعیت حمل و نقل در ایران شده است.

    بلندمرتبه‌ها جریان حرکت هوا در تهران را مختل کرده‌اند

    وزیر راه و شهرسازی درخصوص وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: به قدری نحوه‌ی ورود ساختمان‌های بلندمرتبه در ایران و مشخصا در تهران بدون اندیشه است که جریان حرکت هوا در تهران کلا مختل شده است. وقتی سیستم گلبادهای سال 1395 تهران را با سال 1350 مقایسه می‌کنیم می‌بینیم جریان چرخش هوا در تهران دچار اختلال کلی شده است. بعد دنبال این می‌گردیم که چگونه مساله آلودگی هوا را در تهران حل کنیم.

    دو اقدام دولت پس از حادثه پلاسکو

    وی به دو اقدام دولت پس از حادثه پلاسکو اشاره و تاکید کرد: دو اقدام بعد از حادثه پلاسکو انجام دادیم؛ اول این‌که به شورای عالی تدوین مقررات ساختمان دستور دادم حادثه پلاسکو را کاملا از نظر علمی در زمینه‌ی دلایل شروع آتش، نحوه انتشار آتش، فرآیندهای آتش‌نشانی، رفتار ساختمان در برابر آتش و اگر لازم است بحث‌های مقررات ملی ساختمان و سایر موضوعات بررسی کنند.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دولت هم آقای رییس‌جمهور یک گروه مستقل را منصوب کردند که موضوع را بررسی و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو