مدیران خودروعصر اعتبار

اسکان کسبه پلاسکوطی روزهای آینده;

مجتمع نور، جایگزین پلاسکو شد

عصر ساختمان- در حالی که چند ساختمان پاساژ قدس برای اسکان کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو در نظر گرفته شده و به مراحل نهایی رسیده بود، با نارضایتی کسبه آسیب دیده و پیشنهاد آن‌ها موافقت شد و به گفته رئیس اتاق اصناف، مجتمع تجاری نور به عنوان ساختمان جدید برای پلاسکو نشینان در نظر گرفته شد که طی روزهای آتی در آنجا مستقر می‌شوند.

مجتمع نور، جایگزین پلاسکو شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  طی روزهای پس از آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو، برای اسکان کسبه آسیب دیده این مجتمع بلند تجاری پایتخت، ساختمان‌های بسیاری پیشنهاد و بررسی شد و نهایتا به چند ساختمان پاساژ قدس که آن‌ها نیز مانند پلاسکو متعلق به بنیاد مستضعفان بود، مصوب شد.

    اما جواد درودیان نقوسیان - رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان - در این باره اعلام کرد که پیش از این مقرر شده بود که از این ساختمان ها و پاساژهای پیشنهادی بازدید صورت گیرد که در بازدیدهای به عمل آمده، کسبه ساختمان پلاسکو آن‌ها را تایید نکردند، چرا که این مناطق و پاساژهای پیشنهادی که در خیابان‌های مولوی، ولیعصر و میدان خراسان قرار داشتند، بازارهای مناسبی نیستند، کسبه پلاسکو نیز به همین دلیل برای انتقال به آن نقاط تمایلی ندارند، چرا که بازار آن‌ها از بین می‌رود .

    وی افزود: از سوی دیگر این پاساژها نیاز به انجام مراحل آماده سازی برای اسکان کسبه پلاسکو دارد که بنیاد مستضعفان قصد داشت حدود 10 میلیارد تومان خرج این پاساژها کند تا پلاسکو نشینان سابق بتوانند در این پاساژها مستقر شوند، اما خسارت دیدگان این حادثه ترجیح می‌دهند که به منطقه‌ای بروند که بتوانند همه در یکجا اسکان پیدا کنند و بازارشان پراکنده نشود از سوی دیگر نیز پاساژهای قدس که متعلق به بنیاد مستضعفان است، نیاز به مدت زمان نسبتا طولانی یک ماهه‌ای دارد تا مراحل آماده سازی‌اش انجام شود که در این صورت بازار شب عید کسبه ساختمان پلاسکو از بین می‌رود.

    به گفته رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان، در این راستا مجتمع تجاری نور متعلق به بانک پاسارگاد واقع در تقاطع خیابان‌های ولیعصر و طالقانی پیشنهاد داده شد تا کسبه پلاسکو بتوانند در این پاساژ که حدود 700 واحد خالی دارد و به هیچ وجه نتوانسته رونق پیدا کند، مستقر شوند و رونق را در آنجا ایجاد کنند. بنیاد مستضعفان نیز می تواند حدود 10 میلیاردی که می‌خواست برای آماده سازی پاساژهای قدس در نظر بگیرد را به عنوان پیش پرداخت به بانک پاسارگاد بدهد تا کاسبان پلاسکو بتوانند در آنجا مستقر شوند و اجاره آنجا را نیز خود کسبه پرداخت می‌کنند.

    پس از این اظهارات بود که علی فاضلی در این باره گفت که تا یکشنبه تکلیف کسبه آسیب‌دیده این ساختمان برای اسکان در پاساژ جدید که مورد رضایت‌شان باشد، مشخص می‌شود و پاساژهای "نور" و "قدس" کاندیدای اصلی هستند.

    به نظر می رسد نتایج جلسات مختلفی که دیروز در این باره برگزار شد، پذیرش پیشنهاد کسبه پلاسکو در راستای جلب رضایت آن‌ها بوده است، چرا که نهایتا فاضلی به ایسنا اعلام کرد: گرچه بر اساس مصوبات روزهای نخست مکانی که از سوی بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده فروشگاه های قدس بود و جلساتی نیز برای آماده سازی آن نیز برگزار شد اما ممکن بود قدری طول بکشد، بنابراین نهایتا پیشنهاد مجتمع تجاری نور مورد پذیرش قرار گرفت چرا که کسبه آسیب دیده پلاسکو به این محل راغب‌تر از فروشگاه‌های قدس بودند.

    وی با بیان اینکه طی روزهای آتی پلاسکو نشینان در مجتمع تجاری نور مستقر می شوند، افزود: بر اساس توافقات اولیه صورت گرفته، همه پذیرفتند که آسیب دیدگان پلاسکو در این منطقه اسکان پیدا کنند، هم اکنون نیز تقریبا مذاکرات انجام شد و در حال نهایی شدن است و به محض اینکه قراردادها نهایی شود، کسبه پلاسکو در این ساختمان مستقر می شوند.

    رئیس اتاق اصناف ادامه داد: مجموعه تصمیماتی که اتخاذ شده نیز مناسب و در راستای حمایت از بنگاه‌های آسیب دیده است. هنوز هیچ چیز نهایی نشده و اما هر تصمیمی گرفته شود به اتحادیه های مربوطه اطلاع رسانی می شود چرا که اتحادیه‌های فعال در این ساختمان تخریب شده ضمن بر عهده داشتن مدیریت صنفی، مسئول شناسایی و معرفی واحدهای آسیب دیده بر اساس قراردادی که با بنیاد مستضعفان دارند، هستند.

    فاضلی گفت: بنگاه های ساختمان پلاسکو از اتحادیه متعددی بودند، اما اتحادیه های اصلی فعال که بیشترین واحد صنفی را در این ساختمان داشتند اتحادیه پیراهن دوزان و پوشاک هستند و دیگر اتحادیه ها شامل کش بافت، خیاط و ... هم هستند اما تعدادشان بسیار کمتر از دو اتحادیه مورد نظر است.

    وی اظهار کرد: در ساختمان نور بانک‌های بسیاری سرمایه گذاری کرده‌اند اما بانک اصلی و محور آن‌ها بانک پارسیان است که مقرر شده تا هزینه ای که قرار بود در قدس برای آماده سازی صورت گیرد، صرف در اختیار گرفتن ساختمان نور شود و به بانک پارسیان داده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی