مدیران خودروعصر اعتبار

درسال ۹۶ چه اتفاقی برای بازار مسکن می‌افتد؟

عصر ساختمان- یک کارشناس مسکن عنوان کرد: قیمت مسکن در پایین ترین حد خود قرار دارد و با توجه به کم بودن تقاضا امیدی به رشد قیمت‌ها وجود ندارد.

درسال ۹۶ چه اتفاقی برای بازار مسکن می‌افتد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن محتشم،عضوانجمن انبوه سازان وساختمان استان تهران گفت: باتوجه به اینکه در چهارمین سال رکود مسکن قرار داریم و در این مدت افزایش قمیت بیشتر از نرخ تورم رخ ندادهاست، پیش بینی می شود که در سال آینده قیمت مسکن افزایش بیابد.


    وی در ادامه تاکید کرد: باتوجه به سیاست های انقباضی دولت در جهت تک رقمی کردن نرخ تورم، رکود سنگینی بر مسکن حاکم شده است، این در حالی است که اگر دولت بخواهد رونقی در بازار مسکن ایجاد کند، باید نرخ تورم به 12یا13 برسد.

    محتشم همچنین افزود: افزایش این میزان تورم، منطقی بوده و نه تنها مشکلی بهمراه نخواهد داشت، بلکه افزایش گردش اقتصادی را در پی دارد.

    وی در پایان اذعان داشت:به طور حتم در نیمه دوم سال 96 شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود، اما ممکن است در صورت ادامه رکود، این میزان افزایش کمتر از نرخ تورم باشد.

    امیدی به افزایش قیمت مسکن وجود ندارد

    منوچهر بهرویان، کارشناس مسکن با اشاره به اینکه قیمت‌های بازار مسکن در پایین ترین حالت خود قرار دارد، تصریح کرد:  باشرایط کنونی به نظر نمی رسد قیمت از این کمتر شود و تا زمانی که تقاضا برای تهیه مسکن کم باشد نمی توان به افزایش قیمت ها امیدوار بود.

    این کارشناس مسکن در پایان یادآورشد: با وجود رکود کنونی،تهدید تصرف املاک  ایرانیانی که تابعیت دوگانه دارند منطقی نیست، و این امر خود موجب ترغیب فروش املاک توسط آن‌ها وخارج شدن سرمایه عظیمی از کشور می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی