مدیران خودروعصر اعتبار

سهرابی خبر داد:

ارائه تسهیلات ۳۶ میلیون تومانی ساخت مسکن برای خانواده های دو معلول در روستاها

عصر ساختمان- مدیر کل دفتر روستایی بنیاد مسکن از ارائه تسهیلات ۳۶ میلیون تومانی برای نوسازی واحدهای مسکن روستایی که دارای دو معلول هستند خبر داد.

ارائه تسهیلات ۳۶ میلیون تومانی ساخت مسکن برای خانواده های دو معلول در روستاها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا سهرابی مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن  با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه‌ای که میان بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی در بخش روستایی منعقد شده است گفت: 2هزار و 700خانوار فاقد مسکن یا بد مسکن در روستاها شناسایی گردید و مقرر شد بر اساس اعتبارات بنیاد مسکن تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض، این واحدها نوسازی و بازسازی شوند.

    وی افزود: در سال گذشته تسهیلات 15 میلیون تومانی با سود 5 درصد پرداخت شد و امسال نیز میزان تسهیلات به 18 تا 20 میلیون تومان با سود 5 درصد رسید و میزان تسهیلات بلاعوض به 18 میلیون تومان مقرر شد که در مجموع میزان تسهیلات پرداخت شده به روستاییان بین36 تا 38 میلیون تومان است.

    سهرابی با بیان اینکه تا به امروز هزار و 900 خانوار در روستاها عملیات اجرایی بازسازی واحدهای مسکونی خود را شروع کرده اند، گفت: برخی از خانوارها در مرحله دریافت پروانه ساختمان و برخی در مرحله انعقاد قرارداد هستند، حدود 1700 خانوار نیز در مرحله فندانسیون، 1500 واحد مسکن در مرحله سفت کاری، 1300 واحد مسکونی در مرحله نازک کاری قرار دارند که از این تعداد 800 خانه روستایی برای خانواده هایی که دارای دو معلول هستند به پایان رسیده است.

    مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار داشت: عملیات شناسایی توسط سازمان بهزیستی صورت گرفته و با در اختیار داشتن یک بانک اطلاعات تمامی خانواده هایی که دارای دو معلول هستند در نقاط مختلف کشور را شناسایی کرده اند.

    وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات 18 میلیون تومان در اردیبهشت ماه امسال تصویب شد و تا سال آینده نیز به تمامی خانوادهای روستایی برای نوسازی و بهسازی خانه های روستایی شان همین تسهیلات پرداخت می شود.

    *مقاوم سازی 39 درصدی واحدهای روستایی کشور

    سهرابی با اشاره به اینکه طرح مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی از سال 84 آغاز شده و سالانه 200 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی می شود گفت: تا به امروز یک میلیون و 670 هزار واحد مسکن روستایی به بهره برداری رسیده است و واحدهایی که در حوادث مختلف دچار تخریب شده اند حدود 340 هزار واحد است  در مجموع حدود یک میلیون و 910 هزار واحد مسکن روستایی در قالب بهسازی توسط بنیاد مسکن مقاوم سازی شده است.

    وی توضیح داد: تعداد واحدهای مسکن روستایی موجود در روستاها 5 میلیون و 400 واحد مسکونی است که تا به امروز حدود 39 تا 40 درصد از واحدها مقاوم سازی شده است در صورتی که سالانه 200 هزار واحد مقاوم سازی انجام شود تا سال 1405 مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی به 75درصد می رسد.

    سهرابی به بانک های عامل که اقدام به ارائه تسهیلات مسکن روستایی می کنند گفت: بانک مسکن میزان تسهیلات مسکن های روستایی را به طور کامل ابلاغ کرده است بانک صادرات، رفاه و ملت بخشی از این تسهیلات 18 و 20 میلیون تومان روستایی ابلاغ کرده اند اما بانک ملی و سپه و تجارت تسهیلات را ابلاغ نکرده اند که امیدواریم هر چه سریعتر این تسهیلات را به روستاییان پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو