مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی تشریح کرد;

بزرگراه‌های ایران چگونه به آزادراه تبدیل می‌شوند؟

عصر ساختمان- دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با بیان این‌که باید از تمام فرصت‌های موجود در عرصه راهسازی کشور استفاده کرد تا ثروت ملی موجود حفظ شود، از ارزیابی مثبت سرمایه‌گذاران نسبت به تبدیل بزرگراه‌ها به آزادراه‌های کشور خبر داد.

بزرگراه‌های ایران چگونه به آزادراه تبدیل می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، علی آزاد تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته موضوعی که به‌طور جدی مورد بررسی قرار گرفته و اهمیت آن اثبات شده است حفظ توانایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی در عرصه‌های زیربنایی و حضور آنها در پیگیری پروژه‌هایی است که در نهایت می‌تواند نسبت به افزایش توان کشور در عرصه راهی منجر شود.

    به گفته وی، با وجود آنکه دولت در طول سال‌های گذشته با محدودیت‌های جدی با تامین مالی روبه‌رو بوده و به نظر می‌رسد که در کوتاه‌مدت مشکلات و مسائل مطرح شده در این حوزه برطرف شود، اما برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که نتیجه آن افزایش توان کشور در حوزه‌های زیرساختی است.

    دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به طرح تبدیل برخی از بزرگراه‌های فعال در ایران به آزادراه، توضیح داد: این طرح به‌طور خاص در رابطه با راه‌هایی مطرح شده که توان ابتدایی برای گسترش توانایی در آنها وجود دارد. بعضی از بزرگراه‌هایی که در حال حاضر فعال هستند با دو باند به کار خود ادامه می‌دهند اما در عین حال این فضا را دارند که در کنارشان باندهایی جدید برای تردد خودروها ساخته شود.

    آزاد ادامه داد: برای این پروژه‌ها می‌توان مسیرهایی جدید طراحی کرد تا بدین ترتیب با حفظ دو یا سه باند فعال، سه باند جدید نیز ساخته شود تا بدین ترتیب بزرگراه‌ها تبدیل به آزادراه‌هایی شود که هم می‌تواند به کاهش زمان رفت‌وآمد و هم به کاهش هزینه‌ها بینجامد.

    وی با بیان این‌که استفاده از توان فعالان داخلی باید به عنوان اولویت جدی در اجرای این برنامه در نظر گرفته شود، گفت: باید این را در نظر داشته باشیم که هیچ شرکت و یا سرمایه‌گذار خارجی بدون داشتن چشم‌داشت مادی برای ایران پروژه‌های زیرساختی نمی‌سازد. از این‌رو با اتکاء به توان سرمایه‌گذاران داخلی می‌توان تصور کرد که پروژه‌هایی ساخته شود که از نظر قیمت تمام شده بسیار ارزان‌تر از پیشنهادهای طرف خارجی باشد.

    دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی اضافه کرد: در صورتی که دولت بتواند نسبت به افزایش توانایی این سرمایه‌گذاران اقدام کرده و بدهی‌های سال‌های گذشته خود را تسویه کند، این شانس وجود خواهد داشت که در این پروژه‌ها کار با سرعت زیادی دنبال شود در صورتی که طرح تبدیل بزرگراه‌ها به آزادراه‌های جدید در کنار پروژه‌هایی قرار گیرد که ساخت آنها کلید خورده و در آینده نزدیک افتتاح می‌شود می‌توان انتظار داشت ضریب نفوذ آزادراه‌های کشور از آنچه تاکنون اجرایی شده بالاتر رود و کشور از راه‌های استاندارد بیشتری بهره‌مند شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار