مدیران خودروعصر اعتبار

معاون آخوندی در واکنش به اظهارات نیکزاد:

هیچ مصوبه‌ای برای برگشت اقساط مسکن مهر وجود ندارد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به صحبت‌های اخیر وزیر راه و شهرسازی دولت دهم درباره جانمایی مسکن مهر پردیس و استفاده از برگشت اقساط آن گفت: با یک مصوبه جمعیت پردیس را بدون ایجاد زیرساخت به ۴۰۰ هزار نفر رساندند. در دولت قبل هم اصلا درباره استفاده از برگشت اقساط فکری نشده بود.

هیچ مصوبه‌ای برای برگشت اقساط مسکن مهر وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در واکنش به اظهارات علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی در دولت دهم مبنی بر این که جانمایی مسکن مهر پردیس در دولت اصلاحات انجام شده بود و دولت نهم و دهم نقشی در جانمایی مسکن مهر پردیس نداشت، گفت: شهر پردیس از ربع قرن پیش شکل گرفته است و واگذاری جمعیت در این منطقه به تدریج در این مدت انجام شده است.

    وی افزود: در بیش از 25 سال جمعیت شهر پردیس به 60 هزار نفر رسیده بود اما در دولت گذشته با تصمیم ناگهانی و با یک مصوبه در طول دو سال بارگذاری جمعیت در این منطقه به 400 هزار نفر رسید.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت قبل با طرح مسکن مهر پردیس و ساخت بیش از 100 هزار واحد مسکونی جمعیت این منطقه را به چند برابر خود رساند، گفت: قرار بر این بود که جمعیت این شهر جدید به تدریج بارگذاری شود اما در دولت گذشته بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های این منطقه جمعیت را به 400 هزار نفر رساندند.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: مسئله پردیس تنها به مسکن مهر محدود نمی‌شود. دولت گذشته ایجاد یک کلانشهر را در کنار شهر تهران بدون برنامه‌ریزی و مطالعه و بدون ایجاد زیرساخت‌های آن مانند آب، برق، گاز شروع کرد.  حال این که دولت یازدهم باید با همزمان با تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس زیرساخت‌های آن را هم تامین کند که این کار بسیار دشواری است.

    نریمان همچنین در واکنش به دیگر اظهارات نیکزاد مبنی بر اینکه دولت یازدهم می‌توانست از برگشت اقساط مسکن مهر، زیرساخت‌های سایت‌های مسکن مهر را بسازد و مسکن اجتماعی را شروع کند گفت: باید به آقای نیکزاد بپرسیم که در کدام مصوبه دولت قبل آمده است که از بازگشت اقساط مسکن مهر می‌توان استفاده کرد؟

    وی افزود: در مصوبه‌های دولت قبل اصلاً درباره برگشت اقساط مسکن مهر فکری نشده بود و در حال حاضر هم سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که افزایش وام مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان را از محل بازگشت اقساط انجام دهد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مصوبه افزایش وام مسکن مهر به 40 میلیون تومان را شورای پول و اعتبار تصویب کرده است  و شیوه‌نامه آن به بانک مسکن ابلاغ شده و به زودی عملیاتی خواهد شد.

    نریمان همچنین درباره زمان افتتاح‌های واحدهای مسکن مهر پردیس گفت: در دو هفته آینده در فازهای مختلف مسکن مهر پردیس 26 هزار واحد افتتاح می‌شوند اگر زیرساخت‌ها تامین شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی