مدیران خودروعصر اعتبار

سردار رحمت الهی در نشست خبری مطرح کرد؛

بیش از ۳۲ هزار ثبت ملی در کشور وجود دارد

عصر ساختمان- فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی از بررسی ۳ محور اساسی و مهم در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این نشست خبر داد.

بیش از ۳۲ هزار ثبت ملی در کشور وجود دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار امیر رحمت الهی، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی در نشست تخصصی فرماندهان، معاونان و مدیران یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی که امروز( یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست 3 موضوع مهم به عنوان محور اصلی مورد بررسی قرار می گیرد.

    وی تصریح کرد: بررسی روش های تأمین حفاظت اطمینان بخش با تمرکز بر حفاظت الکترونیک و شیوه‌های پیشگیری وضعی، چگونگی استفاده از ظرفیت اجتماعی در امر حفاظت و ارزیابی عملکرد 10 ماهه یگان‌ها در حوزه مشارکت‌های اجتماعی و نیز نقش و جایگاه یگان حفاظت در توسعه گردشگری و روش‌های هم‌افزایی در ارتقا احساس امنیت گردشگری جزء 3 محور اصلی سازمان میراث فرهنگی هستند.

    رحمت الهی با بیان اینکه بیش از 32 اثر ثبت ملی در کشور وجود دارد، افزود: 245 موزه از سوی یگان حفاظت تأمین می شود و همچنین 31 واحد استانی با اطلاق یگان حفاظت، وظیفه برنامه‌ریزی و مدیریت نیروها را در همه استان‌ها عهده‌دار هستند.

    وی اعلام کرد: 253 پایگاه حفاظتی در کشور وجود دارند که 2 هزار و 119 پرسنل کار و 662 پرسنل وظیفه، مسئولیت‌های محول شده را عهده‌دار هستند.

    فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی افزود: سازمان میراث فرهنگی وظایف متعددی را در حوزه مختلف میراث، گردشگری و صنایع دستی بر عهده دارد که مهمترین آن، حفظ و نگهداری از اموال این حوزه است.

    وی ادامه داد: وظیفه اصلی یگان حفاظت نیز، حفظ و تأمین امنیت اموال منقول و غیرمنقول است که برجسته‌ترین بخش مأموریت این حوزه، حفاظت از بناها، محوطه‌ها، مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و برگزاری مراسم‌ها مرتبط تعیین می‌شود.

    فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: در حال حاضر، قانون به کارگیری از سلاح برای نیروهای تمامی استان‌ها در برخورد با مجرمان و اختیارات قانونی در به کارگیری از آن تسهیل و آموزش‌های لازم ارایه شده است.

    وی تأکید کرد: تجهیزات دفاعی مورد نیاز به منظور اقدامات احتیاطی و پیشگیری از وقوع جرم نیز در تمامی استان‌ها برای نیروها تأمین شد که تا به این لحظه موضوع حفاظت اطمینان بخش در این حوزه بسیار کارآمد و موثر بود.

    فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی با  بیان اینکه با همکاری سازمان، بسیاری از سیستم ها از حفاظت الکترونیک برخوردارند، گفت: مشارکت‌پذیری مردم در حوزه حفاظت اطمینان بخش بسیار موثر بود، چراکه نیروها با استفاده از گزارش‌های به موقع مردمی و همکاری‌شان اشراف بهتری به حوزه های خود پیدا کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو