مدیران خودروعصر اعتبار

احتمال افتتاح پروژه هسا در بهار ۹۶

ماهی مسکن مهر اندیشه به دمش رسید

عصر ساختمان- از کل ۱۴ پروژه مسکن مهر شهر جدید اندیشه تنها یک پروژه باقی مانده که شرکت عمران تلاش دارد آن را تا پایان سال افتتاح کند، اما احتمالا این موضوع به سال آینده موکول می‌شود.

ماهی مسکن مهر اندیشه به دمش رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، در پایان دولت دهم برای شهر جدید اندیشه 14 پروژه مسکن مهر در نقاط مختلف تعریف شده بود که 13 مورد آن تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است. یک پروژه باقی‌مانده نیز که مربوط به قرارداد خاتم الاوصیاء (هسا) است بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احتمالا تا پایان سال افتتاح می‌شود اما اگر به پایان سال نرسد، در سال 96 شاهد قیچی شدن ربان آخرین پروژه مسکن مهر اندیشه خواهیم بود.

    پیش از این قرار بود تا پایان نیمه اول سال جاری، کل پروژه مسکن مهر اندیشه تکمیل و به متقاضیان واگذار شود که به دلیل کمبود منابع مالی و عدم تکمیل انشعابات، به روزهای پایانی سال موکول شد. حالا ماهی به دمش رسیده، اما احتمالا افتتاح نهایی بعد از نوروز 1396 خواهد بود.

    در شهر جدید اندیشه 3 هزار و 93 واحد مسکن مهر تعریف شده بود که از این تعداد 717 واحد خودمالکی و 2 هزار و 376 واحد 99 ساله بود. این واحدها در قالب 14 پروژه به 14 سازنده واگذار شد و حدود 65 درصد پیشرفت پروژه‌ها در دولت تدبیر و امید صورت گرفت.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه درخصوص آخرین وضعیت مسکن مهر این شهر با بیان این‌که از 14 پروژه 13 پروژه به اتمام رسیده  و تحویل متقاضیان شده است، به ایسنا گفت: اگر بتوانیم مراسم اختتامیه مسکن مهر شهر جدید اندیشه را تا پایان سال برگزار می‌کنیم، در غیر این صورت این موضوع به سال جدید موکول می‌شود.

    وی درباره وضعیت انشعابات گفت: خوشبختانه انشعابات مشکلی ندارد. هم اکنون زیرساختهای گاز در حال انجام است. درخصوص آب و برق هم مشکلی نداریم و قطعا آب و برق تا زمان پایان عملیات ساختمانی می‌رسد؛ زیرا این تدبیر اندیشیده شده که بتوانیم همزمان با اتمام کار ساختمانی، کار شبکه‌ها نیز انجام شود.

    آیینی تصریح کرد: واحدهای مسکن مهر اندیشه به دلیل مرغوبیت مکان، فضا و نوع مسکن مهر از ابتدا متقاضی داشت و ظرفیت‌ها تکمیل بود.

    وی با بیان این‌که شهر اندیشه موفق‌ترین شهر جدید است گفت: وقتی شهر جدید اندیشه به لحاظ خدمات زیربنایی، روبنایی، هویت شهری، رضایتمندی مردم از شهر و سایر شاخص‌ها سنجیده می‌شود بخصوص در شاخص‌های پایداری، شرایط بسیار بهتری نسبت به سایر شهرها  دارد و طبیعتا استقبال از این شهر بیشتر است.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه خاطرنشان کرد: در ارتباط با مسکن مهر اندیشه دو تدبیر اندیشیده شد که آن را جذاب‌تر کرد؛ اول این‌که پروژه مثل جاهای دیگر صرفا در یک نقطه متمرکز نبود بلکه در 10 نقطه شهر پراکنده شد. به همین دلیل از خدمات موجود شهر که قبلا تهیه شده بود استفاده کرد. لذا مردمی که ساکن می‌شوند با مشکلات خدمات زیربنایی مواجه نیستند؛ هرچند خدمات کامل نیست ولی در حال تکمیل آن هستیم. هم‌اکنون در شهر اندیشه چندین مدرسه و مسجد با نگاه مسکن مهر در دست ساخت داریم که خدمات مورد نیاز را کامل‌تر کنیم.

    آیینی تاکید کرد: موضوع دیگر این‌که در شهر جدید اندیشه نمای مسکن مهر مثل جاهای دیگر سیمان و رنگ نیست بلکه طراحی آن را ترکیبی از سنگ، آجر قرمز و کاشی فیروزه در نظر گرفتیم که به شاخص‌های معماری ایرانی اسلامی نزدیک باشد. این باعث ایجاد ارزش افزوده قابل توجهی برای متقاضیان شد. درست است که مسکن مهر اندیشه حدود 3 تا 4 میلیون تومان گران‌تر بود ولی از طرف دیگر ارزش افزوده 15 تا 20 میلیون تومان برای متقاضیان به وجود آمد.

    وی در عین حال گفت: قیمت تمام شده که از متقاضیان دریافت شده خیلی بیشتر از سایر نقاط مسکن مهر نیست. میانگین قیمت آن حدود 40 میلیون تومان است ولی امتیازات مسکن مهر اندیشه قابل توجه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی