مدیران خودروعصر اعتبار

دو سیاست تامین مالی در بافت فرسوده

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۳۹پروژه هدف ماموریت‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از آغاز دولت یازدهم تاکنون در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است، استفاده کمتر از منابع دولتی و بهره‌گیری بیشتر از توانمندی‌های بخش خصوصی را دو سیاست تامین مالی این شرکت عنوان کرد.

دو سیاست تامین مالی در بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، محمدسعید ایزدی گفت: از آغاز دولت یازدهم تاکنون 139 پروژه هدف ماموریت‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده و 147 پروژه در حال اجرا است. مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، اولویت این شرکت را بهسازی و نوسازی در محلات ناکارآمد دانست و با اشاره به رویکرد محله‌محوری در اجرای این ماموریت‌ها خاطرنشان کرد: به دنبال فراهم آوردن زیرساخت‌های موردنیاز محلات هستیم که احداث شبکه‌های آب و فاضلاب، جدول‌بندی و آسفالت کوچه‌ها و دسترسی معبر‌ها از جمله این زیرساخت‌ها است. در بخش خدمات روبنایی نیز خانه محله، درمانگاه، مدرسه و... در محلات هدف احداث می‌شود.

     

    فاصله‌گیری از اتکا به بودجه دولتی

    ایزدی در تشریح سیاست‌های تامین مالی برای اقدامات شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: استفاده کمتر از منابع دولتی و بهره‌گیری بیشتر از منابع و توانمندی‌های شهرداری‌ها و بخش خصوصی به‌عنوان مبنای بودجه‌ریزی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، امید و انتظار می‌رود که سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط نیز در بحث نوسازی بافت‌های ناکارآمد حمایت و همراهی کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بودجه 470 میلیارد تومانی شرکت مادر‌تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در سال 95، تخصیص این بودجه را ناکافی دانست و افزود: با وجود کافی نبودن اعتبارات تخصیص یافته، فعالیت‌های قابل‌توجهی در سراسر کشور با اتکا به توان داخلی شرکت به اتمام رسیده یا در حال اجرا است. وی افزایش حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرهایی مانند تهران، اصفهان و مشهد که به دلایلی نظیر خشکسالی، مهاجرت و جابه‌جایی اتفاق افتاده است را قابل‌تامل و مستلزم اقدامی ریشه‌ای دانست و تصریح کرد: یک‌سوم جمعیت کلان‌شهر مشهد در شرایط غیراستاندارد در حاشیه شهر زندگی می‌کنند که زیبنده این شهر مذهبی نیست. همچنین حدود 11 میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی که مساحتی حدود 48 هزار هکتار در کشور را تشکیل می‌دهد، ساکن هستند. وی با اشاره به دیگر حوزه‌های مورد تاکید شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، به محدوده بافت‌های تاریخی پرداخت و ادامه داد: در کشور 168 شهر با بیش از 25 هزار هکتار محدوده بافت تاریخی شناسایی شده است.

    مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: به دنبال شناسایی مشکلات، برنامه‌ها و سیاست‌هایی برای حل آنها تدوین کرده‌ایم که یکی از این موارد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است. در زمینه ایمنی، ابعاد 20گانه‌ای مدنظر قرار گرفته و شورای‌اجتماعی را جهت تحقق آن مستقر کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار