مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان:

طولانی شدن رکود مسکن خطرناک است

عصر ساختمان- عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران با بیان اینکه منحنی رکود و رونق مسکن بر خلاف ۲۵ سال گذشته از ۲ سال به ۴ سال رسیده و وارد چهارمین سال شده است گفت: طولانی شدن رکود مسکن به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد کلان کشور است.

طولانی شدن رکود مسکن خطرناک است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، ایرج رهبر با اشاره به اینکه در طی 25 سال گذشته همواره بعد از 2 سال رکود مجدداً مسکن رونق می‌گرفت، گفت: این بار این منحنی سینوسی به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد به هم ریخته، رکود مسکن طولانی شده و از 2 سال به 4 سال رسیده است.

    وی افزود: طولانی شدن رکود مسکن نشان‌دهنده این است که مسکن از وضعیت روال معمول خود که بعد از یک دور رکود 2 ساله مجدداً وارد رونق می‌شد خارج شده است.

    رهبر با اشاره به اینکه رکود در اقتصاد کلان کشور خروج  مسکن از رکودهم را طولانی‌تر از حد معمول کرده است،‌اظهار داشت: طولانی شدن رکود مسکن و انباشت تقاضا خطرناک است چرا که فاصله زیاد عرضه و تقاضا موجب جهش قیمت مسکن خواهد شد.

    * تولید سالانه مسکن به 400 هزار واحد رسید

    عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان  مسکن تهران با اشاره به اینکه یکی از دلایل طولانی شدن رکود مسکن پایین بودن قدرت خرید متقاضیان نیز هست،‌گفت: رکود بیش از حد بخش مسکن باعث شده تا علیرغم اینکه در طرح جامع مسکن عنوان شده برای پاسخگویی به تقاضا باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی احداث شود آمارها حاکی از تولید زیر 400 هزار مسکن می‌دهد که این آمار خطرناک است.

    رهبر به میزان ازدواج زوج‌های جوان در سال اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای اعلام شده سالانه 850 هزار ازدواج درکشور ثبت می‌شود که حداقل 80 درصد این تعداد نیازمند مسکن جدید هستند پس ساخت سالانه 400 هزار مسکن نمی‌تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

    وی با بیان اینکه دادن آمارهای وجود خانه‌های خالی از سکنه موجب فرار تولید‌کنندگان مسکن از بازار ساخت و ساز می‌شود، افزود: وزارت راه و شهرسازی نباید مدام از آمارهایی که چندان به بازار مسکن کمک نمی‌کند استفاده کند چرا که این آمار خانه‌های خالی از سکنه مربوط به واحدهای لوکس است و هیچ ارتباطی به ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد ندارند.

    رهبر ادامه داد:‌ دولت باید به فکر تولید مسکن برای اقشار کم درآمد باشد چرا که حتی اگر طبق گفته مسئولان دولتی سالانه 100 هزار مسکن در قالب مسکن اجتماعی هم ساخته و تحویل شود کمکی به مسکن اقشار کم درآمد نخواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو