مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار شد

حادثه پلاسکو دیگر نباید تکرار شود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه، حادثه ریزش پلاسکو را نقطه عطف محور قرار گرفتن ایمنی در فعالیت‌های شهری دانست و گفت: نگاه مجموعه وزارت راه و شهرسازی به این حادثه، عبرت‌آموزی و پیشگیری از رخدادهای مجدد است.

حادثه پلاسکو دیگر نباید تکرار شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر ، پیروز حناچی با تاکید بر ضرورت عبرت‌آموزی و ایجاد شرایط ایمن در شهرها، به اهمیت تدوین و اجرای کامل ضوابط و مقررات اشاره کرد و گفت: دستگاه‌هایی که موضوع حادثه پلاسکو را دنبال می‌کنند، پیگیری دلایل و مقصران حادثه را انجام خواهند داد.

    وی ادامه داد: تجربه حادثه مشابه پلاسکو در دنیا وجود دارد و حوادثی از نوع آن نیز در سایر کشورها منجر به تدوین آیین‌نامه‌ها، قوانین و ضوابطی شده که هم اکنون در سراسر کشورها به آنها عمل می‌شود.

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: حوادث مختلف، به دلیل تاثیراتی که در جامعه گذاشته‌اند، منجر به تصویب قوانینی شده‌اند و این بدان‌ معنا است که تمامی کشورها، از حوادثی که در کشورشان رخ داده، عبرت گرفته‌اند تا اشتباهات گذشته بار دیگر تکرار نشود.

    دبیر شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران اظهار داشت: وقتی به ضوابط حریق در کشورهای اروپایی دقت می‌کنیم، می‌بینیم که در پس آنها، وقایع تلخی رخ داده‌اند و دلیل شکل‌گیری و ایجاد کدهای ساختمانی (Building Code)، وقایع و حوادثی بوده که در کشورها رخ داده که در نهایت، برای جلوگیری از تکرار مجدد آنها، قوانین و ضوابط جدی شکل گرفته‌اند و به تمامی آنها عمل می‌شود.

    حناچی در بیان نمونه‌ای از آتش‌سوزی‌های سایر کشورها و تجهیز و امنیت وسایل و تجهیزات آتش‌نشانی، به آتش‌گرفتن ساختمان 8 طبقه که 100 سال پیش در نیویورک رخ داد، اشاره کرد و گفت: آتش‌نشانی نیویورک، وقتی 100 سال پیش برای خاموش‌کردن به محل حادثه رفت، حداکثر تا 6 طبقه را توانست پوشش دهد و 100 نفر در آن آتش سوزی از بین رفتند؛ اما همان حادثه منجر به تدوین قانون ایمنی و به وجود آمدن بخش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی شد.

    وی ادامه داد: پس از آن آتش‌سوزی، یکی از ماموریت‌های آتش‌نشانی در آمریکا نه تنها اطفای حریق، که پیشگیری قبل از حریق شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: نگاه مجموعه وزارت راه و شهرسازی به حادثه پلاسکو، عبرت‌آموزی و پیشگیری از رخدادادهای مجدد است.

    حناچی گفت: مهمتر از یافتن مقصران اصلی حادثه ساختمان پلاسکو، درس‌گرفتن از موضوع و یافتن تمهیداتی برای عدم تکرار ماجرا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو