مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بهزیستی زرندیه :

مقاوم‌سازی خانه‌های مددجویان زیر پوشش بهزیستی در زرندیه

عصر ساختمان- رئیس بهزیستی زرندیه گفت: ساخت و مقاوم‌سازی خانه‌های مددجویان روستایی از اولویت‌های این سازمان در سال آینده است.

مقاوم‌سازی خانه‌های مددجویان زیر پوشش بهزیستی در زرندیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، مریم سطوتی با اشاره به خدمات بهزیستی زرندیه اظهار داشت: تلاش در ساخت و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و شهری با توجه به تسهیلات اعطایی بانک مسکن به‌صورت درجاسازی که این طرح با موافقت خود مددجویان است از اولویت‌های این سازمان در سال آینده به‌شمار می‌رود.

    وی افزود: اولویت این سازمان ساخت‌و احداث مسکن برای خانواده‌های دو معلولی و چندمعلولی است که تاکنون 12 خانواده 2 معلومی و 3 معلومی برای برخورداری از اعتبارات ساخت مسکن به سازمان معرفی شده‌اند و با دریافت اعتبار و تایید سازمان کار احداث و ساخت آنها شروع می‌شود.

    رئیس بهزیستی زرندیه تصریح کرد: واگذاری سه قطعه زمین 253 متری برای ساخت سه واحد مسکن به 3 خانواده معلول در شهرک حدیق مامونیه که با کمک خیران در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین تخصیص اعتبار برای واگذاری دو قطعه زمین به منظور ساخت واحد مسکونی برای زنان سرپرست خانوار که درحال احداث است، ساخت و بهره‌برداری یک واحد مسکونی برای خانواده دارای 3 معلول با اعتبار 100 میلیون تومان و تهیه وسایل آن به مبلغ 20 میلیون تومان از جمله کارهایی است که توسط خیران انجام شد.

    سطوتی بیان کرد: تحویل یک زمین به مساحت 250 متر مربع به یک خانواده سه معلولی در شهر پرندک که هزینه ساخت آن براساس کمک‌های دولتی و خیران بوده، بخشی از برنامه‌های در دست اقدام این سازمان است.

    وی با اشاره به دیگر برنامه‌های در دست اقدام در حوزه ساخت مسکن ویژه معلولان گفت: واگذاری 20 واحد مسکونی در شهر الهیه زاویه برای زنان سرپرست که دو واحد آن کامل شده  و سه واحد آن  در مرحله نازک‌کاری بوده با کمک خیران درحال انجام است.

    رئیس بهزیستی زرندیه ادامه داد: در زمینه ساخت مراکز غیردولتی مراحل تاسیس دو مهد شهری و یک مهد روستایی که مقدمات آن انجام شده، پیگیری موافقت‌نامه اصولی برای راه‌اندازی مرکز توانبخشی معلولان ذهنی زیر 14 سال که به‌عنوان نخستین مرکز توانبخشی در شهرستان زرندیه از جمله برنامه‌های در دست اقدام است، راه‌اندازی و بهره‌برداری مجتمع خدماتی باران امید از دیگر برنامه‌ها بوده که ابتدای امسال به بهره‌برداری رسید.

    سطوتی خاطرنشان کرد: تاسیس مرکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان جسمی و حرکتی که به‌عنوان نخستین مرکز نگهداری معلولان جسمی و حرکتی در استان مرکزی است در دستور کار قرار دارد، راه اندازی مرکز مشاوره سطح دو تا پایان سال 95 و همچنین پیگیری راه‌اندازی یک موسسه خدمات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تا پایان امسال از دیگر برنامه های در دست اقدام سال 95 به‌شمار می‌روند.

    وی عنوان کرد: اختصاص 270 میلیون تومان اعتبار به منظور پرداخت تسهیلات به  19 نفر متقاضی اشتغال هم از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

    رئیس بهزیستی زرندیه افزود: طرح بینایی سنجی را هم که از تیرماه شروع کرده‌ایم در مرحله پایانی قرار دارد، این طرح در قالب 6 پایگاه دائم و 11 پایگاه سیار برای کودکان سه تا 6 سال فعال بوده که درمجموع دوهزار نفر در شهرستان زرندیه غربالگری شدند.

    سطوتی تصریح کرد: هم‌اکنون یک هزار و 200 نفر تحت پوشش این سازمان هستند که از این تعداد 500 نفر چند معلولیتی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار