مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بهسازی بنیاد مسکن کشور:

۱.۹ میلیون واحد روستایی در کشور مقاوم‌سازی شد

عصر ساختمان- معاون بازسازی و بهسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون ۱.۹ میلیون واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شده است.

۱.۹ میلیون واحد روستایی در کشور مقاوم‌سازی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، عزیزالله مهدیان بعد از ظهر امروز در نشست مدیران بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه تاکنون 1.9 میلیون واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شده است که این رقم معادل 40 درصد واحدهای روستایی است اظهار داشت: در مجموع در کشور 5.7 میلیون واحد مسکن روستایی وجود دارد.

    وی با بیان اینکه تا قبل از سال 74 تنها 7 درصد خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی بودند عنوان کرد: از سال 74 تا 84 حدود 200 هزار واحد مقاوم‌سازی شد و از سال 84 تاکنون این رقم به 1.9 میلیون واحد رسیده است که حدود 350 هزار واحد از آن بازسازی خانه‌های سانحه دیده و مابقی بهسازی مسکن روستایی بوده است.

    مهدیان با بیان اینکه جمع خانه‌هایی که ساخته شده حدود 2 میلیون و 300 هزار واحد است که اینها همه دارای سازه و مقاوم هستند و  نقشه و مشخصات فنی دارند افزود: بسیاری از خانه‌هایی که در شهرها ساخته می‌شود ممکن است با این نظارتی که ما بر روی ساخت و مقاوم‌سازی منازل روستایی داریم، ساخته نشود البته دلیل آن نیز ساده بودن خانه‌های روستایی است که همین امر نظارت و نقشه‌کشی آنها را نیز آسان‌تر می‌کند.

    وی با بیان اینکه بنیاد مسکن سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی را مقاوم‌سازی می‌کند خاطرنشان کرد: تا افق 1404 حدود 75 تا 80 درصد خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی می‌شوند.

    معاون بازسازی و بهسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: خانه‌هایی که تا الان برای مقاوم‌سازی اقدام نشده است عمدتا در بافت‌های فرسوده هستند و صاحبان آنها توان و آورده برای مقاوم‌سازی ندارند به همین دلیل بنیاد مسکن از محل حساب 100 امام خمینی (ره) و کمک‌های دولت به این افراد برای مقاوم‌سازی تسهیلات تشویقی پرداخت می‌کند.

    وی با بیان اینکه از امسال این تسهیلات پرداخت می‌شود گفت: دولت برای مقاوم‌سازی 18 میلیون وام می‌دهد اما کسانی که از محل حساب 100 امام اقدام به دریافت این تسهیلات کنند 20 میلیون وام به آنها تعلق می‌گیرد و در مواردی که شخص تمکن مالی ندارد کمک بلاعوض پرداخت می‌کنیم تا از این طریق بافت فرسوده احیا شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو