مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد

افتتاح پروژه‌هایی با هزینه ۳۲۳ میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی طی دهه فجر

عصر ساختمان- ‌مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی از افتتاح پروژه‌هایی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۲۳ میلیارد تومان خبر داد.

افتتاح پروژه‌هایی با هزینه ۳۲۳ میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی طی دهه فجر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، ‌حافظ باباپور در خصوص پروژه‌های آماده افتتاح بنیاد مسکن در ایام الله دهه فجر، بیان کرد: بهره‌برداری از طرح هادی در 53 روستا، یکی از مهمترین پروژه‌هایی می‌باشد که در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد. اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی، قیر رایگان و خود یاری اهالی روستا تأمین شده است.

    باباپور ادامه داد: بهره‌برداری از 6200 واحد روستایی مقاوم سازی شده با هزینه‌ای بالغ بر 311 میلیارد تومان، افتتاح کتابخانه‌ای با هزینه 58 میلیون تومانی، اعطای سند مالکیت در روستاها و 20 شهرستان، دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن برای دهه فجر است.

    وی عنوان کرد: بنیاد مسکن اولین نهاد سازندگی تأسیس شده بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است؛ عمده فعالیت این نهاد، بازسازی مناطق جنگ زده، بازسازی مناطق خسارت دیده از سیل، زلزله و ... و تهیه و اجرای طرح هادی روستایی می‌باشد.

    باباپور با بیان اینکه بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی در 21 شهرستان استان 20 شعبه دارد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه عمده فعالیت ما در روستاها است، از این رو شعبه‌های بنیاد مسکن در سطح شهرستان‌ها ایجاد شده تا مردم با طی مسافت کم به بنیاد مسکن مراجعه کرده و امورات خود را پیگیری کنند.

    وی با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در زمینه تصویب و اجرای طرح‌ هادی روستایی، عنوان کرد: موظف بودیم تا پایان برنامه توسعه پنجم، مطالعه طرح‌ هادی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان را تصویب کنیم که خوشبختانه به این مهم دست یافته‌ایم؛ به طوری که طرح هادی 1950 روستای استان تصویب شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به اجرای طرح هادی در 702 روستای استان، اظهار کرد: طرح هادی روستایی همچون طرح تفصیلی در شهرها است که سمت توسعه و کاربری‌های روستایی تا 10 سال آینده را مشخص می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در اجرای طرح هادی، معبر اصلی روستا را از محل اعتبارات دولتی آسفالت می‌کند و ساماندهی خیابان‌های فرعی روستا نیز برعهده خود اهالی است.

    باباپور با بیان اینکه صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهایی با جمعیت زیر 25 هزار نفر برعهده بنیاد مسکن است، خاطرنشان کرد: تاکنون 218 هزار فقره سند مالکیت صادر کرده‌ایم که 198 هزار فقره آن مربوط به روستاها و 19 هزار فقره آن مربوط به شهرهایی با جمعیت زیر 25 هزار نفر است.

    وی با بیان اینکه سند مالکیت مدرک معتبری از سوی مراجع حقوقی و قضایی است، خاطرنشان کرد: سند مالکیت باعث تثبیت مالکیت در روستاها، از بین رفتن اختلافات ارضی و کم شدن پرونده‌ها در قوه قضائیه می‌‌شود.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بهسازی مساکن روستایی از سال 84 آغاز شده است، خاطرنشان کرد: بهسازی و مقاوم سازی سالانه 12 هزار واحد روستایی بر عهده بنیاد مسکن استان است که تاکنون 283 هزار و 652 واحد روستایی تحت نظارت ما بهسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد شامل 51 درصد مساکن روستایی است؛ همچنین میانگین کشوری در این زمینه حدود 36 درصد است.

    وی تأکید کرد: بنیاد مسکن با اعطای وام‌های 5 تا 20 میلیون تومانی به مقاوم سازی مساکن روستایی کمک می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار