مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمرانی استانداری هرمزگان خبر داد

بهره برداری از ۳۴۲۶ پروژه عمرانی طی سه سال اخیر در هرمزگان

عصر ساختمان- معاون عمرانی استانداری هرمزگان از بهره برداری از ۳۴۲۶ پروژه عمرانی طی سه سال اخیر در هرمزگان خبر داد.

بهره برداری از ۳۴۲۶ پروژه عمرانی طی سه سال اخیر در هرمزگان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، عباس شیرخانلو در نشست خبری بیان داشت: در دولت یازدهم از سال 92 تا کنون در مجموع 3426 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر هفت هزار و 195 میلیارد تومان در استان هرمزگان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

    شیرخانلو با اشاره به رشد شاخص های توسعه ای و زیربنایی استان، اضافه کرد: هرمزگان دارای 37 شهر با جمعیت 905 هزار نفر است که از مجموع این شهرها 14 شهر ساحلی هستند که 577 هزار نفر در این شهرها زندگی می کنند.

    وی ادامه داد: مجموع 37 شهرداری استان امسال 580 میلیارد تومان بودجه داشته اند که 53 درصد از این میزان برای فعالیت های عمرانی صرف شده است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: در مبحث توسعه منابع انسانی شهرداری ها نیز دستاوردهای خوبی حاصل شده است، به نحوی که جمع نیروهای جذب شده از طریق آزمون سال های 93 و 94 به 156 نفر می رسد که از این تعداد 35 نفر آنها خانم هستند.

    شیرخانلو با بیان اینکه 50 درصد از جمعیت استان در روستا زندگی می کنند، اظهار داشت: هزار و 84 روستا در هرمزگان دارای دهیاری و هزار و 731 روستا دارای طرح هادی هستند و در حوزه منابع اعتبارای دهیاری ها شاهد رشد 200 درصدی نسبت به سال 92 هستیم.

    این مقام مسئول گفت: طی سال های 92 تا 95 تعداد 604 دستگاه ماشین آلات خدماتی به دهیاری ها واگذار شده که علاوه بر اینها 4900 تن قیر به صورت رایگان در بین دهیاری ها توزیع شده است.

    شیرخانلو یادآور شد: با توجه به نقش تعاونی ها در توسعه روستاها، از 40 تعاونی پیش بینی شده برای روستاهای استان  در حال حاضر 39 تعاونی روستایی در استان شکل گرفته که حدود نیمی از آنها فعال بوده و هفت تعاونی دیگر نیز در دست فعال سازی است.

    وی به برگزاری نمایشگاه های توانمندسازی روستاییان و عشایر اشاره کرد و گفت: در سال های 95 و 94 هرمزگان موفق به کسب جایگاه های خوبی در نمایشگاه توانمندسازی روستاییان و عشایر کشور در مبحث معماری و عرضه محصولات و تولیدات شده است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تصریح کرد: در دولت یازدهم از سال 92 تا کنون در مجموع 3426 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر هفت هزار و 195 میلیارد تومان در استان هرمزگان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

    شیرخانلو به مبحث واگذاری پروژه های نیمه تمام و عملکرد هرمزگان در این امر اشاره کرد و گفت: هرمزگان در قالب این تکلیف در بین استان های پیشرو قرار دارد به نحوی که از مجموع 75 پروژه قابل واگذاری 23 پروژه وارد مرحله فراخوان شده است.

    وی بیان داشت: بخشی از ناوگان بی ار تی بندرعباس خریداری شده و تمهیدات لازم برای 20 کیلومتر طول این خط اندیشیده شده که امید است تا نیمه اول سال 96 شاهد آغاز به کار این خط باشیم.

    شیرخانلو به فعالیت های بخش مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: از سال 92 تا 95، جمعا 240 میلیارد تومان از مبحث تبصره 10 به استان تزریق شده که به اموری همانند بازسازی 154 واحد مسکونی در بشاگرد، بستک و بندرعباس و تجهیز و افتتاح دو سالن چند منظوره مدیریت بحران در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس اختصاص یافته است.

    وی گفت: در بخش مسکن مهر علی رغم اینکه دولت یازدهم نظرات خود در مورد طرح های کلان مسکن را داشت، در شهرهای بالای 25 هزار نفر 38 هزار نفر ثبت نام کرده بودند که تاکنون بیش از 22 هزار واحد مسکونی واگذار شده که بنابر ارزیابی ها 40 درصد از مجموع واحدهای واگذار شده مسکن مهر در دولت یازدهم صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار