مدیران خودروعصر اعتبار

مدل جدید خرید خانه در تهران ؛

ورود آگهی های «خرید» به بازار مسکن

عصر ساختمان- در حالی که بازار مسکن شهر تهران هم اکنون در فاز پیش‌رونق قرار دارد و در ماه‌های اخیر حجم معاملات مسکن رو به افزایش است،این روزها نوع تازه‌ای از پیشنهاد در بازار خرید آپارتمان مشاهده می‌شود.

ورود آگهی های «خرید» به بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اقتصادنیوز ، تا به حال روند آگهی در بازار مسکن به این صورت بوده که فروشنده برای عرضه ملک خود مشخصات آن را آگهی می کرد. اما به تازگی خریداران نیز اقدام به آگهی کرده و به نوعی میل خود را به بازار دیکته می کنند.

    برخلاف رویه مرسوم بازار مسکن در مورد نحوه اقدام متقاضیان برای خرید و فروش مسکن که براساس آن متقاضیان خرید مسکن از بین فایل‌های پیشنهادی مالکان اقدام به انتخاب آپارتمان دلخواه خود می‌کنند، هم‌اکنون نوع تازه‌ای از تقاضا برای خرید مسکن شکل گرفته است.

    در این شیوه جدید، برخی از متقاضیان خرید مسکن با اطلاع از حجم گسترده و متنوع فایل‌های فروش ملک به‌جای آنکه روند معمولی جست‌و‌جو برای یافتن آپارتمان دلخواه خود را پشت‌سر بگذارند،اقدام به انتشار آگهی برای یافتن آپارتمان دلخواهشان می‌کنند. به این معنا که هم‌اکنون نوع جدیدی از پیشنهاد در بازار معاملات مسکن ایجاد شده که پیشنهاددهنده مالک یا متقاضی فروش آپارتمان نیست، بلکه فردی است که متقاضی خرید مسکن موردنظر با ویژگی‌ها و شرایط دلخواه خود است.

    برخی از متقاضیان خرید آپارتمان طی روزهای اخیر در اقدامی تازه، مشخصات ملک موردنظرشان برای خرید را در قالب آگهی منتشر کرده‌اند و به مالکان پیشنهاد کرده‌اند، چنانچه ملک فروشی با شرایط گفته شده را دارند با فرد متقاضی تماس بگیرند. این در حالی است که مطابق با رویه رایج معاملات خرید مسکن در بازار ملک، متقاضیان خرید آپارتمان برای یافتن ملک دلخواه خود در بازار مسکن ودر میان فایل‌های پیشنهاد شده از سوی فروشندگان مسکن به جست‌و‌جو می‌پردازند و سپس از میان این فایل‌ها آپارتمانی را که با شرایط آنها همخوانی بیشتری دارد انتخاب می‌کنند.

    نکته مشترکی که در برخی از این آگهی‌ها به چشم می‌خورد تقاضا برای خرید واحدهایی است که مالکان آنها پول‌لازم هستند و حاضرند ملک خود را با قیمتی پایین‌تر از عرف منطقه در اسرع‌وقت به فروش برسانند. علاوه بر متقاضیان مصرفی خرید این واحدها، به‌نظر می‌رسد برخی از این آگهی‌ها از طرف واسطه‌های ملکی نیز منتشر شده باشد که قصد دارند آپارتمان یا آپارتمان‌هایی را با شرایط اکازیون خریداری کرده و سپس با قیمت بالاتری در بازار تقاضا به فروش برسانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی