مدیران خودروعصر اعتبار

شهرداری چه ساختمان های مهمی را در چندین ماه گذشته پلمپ کرده؟!

عصر ساختمان- از پلمپ ساختمان وزارت صنعت بدلیل بدهی به شهرداری تا پلمپ ساختمان هنرمندان پیشکسوت و باشگاه استقلال!

شهرداری چه ساختمان های مهمی را در چندین ماه گذشته پلمپ کرده؟!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از انتخاب، پس از فاجعه تلخ پلاسکو و تلاش مجاهدانه اتشنشانان، بسیاری از مردم و رسانه ها به دنبال پاسخ به این سئوال بودند که «چه کسی مسبب این فاجعه است». گروه ها و جناح های مختلف هر یک با پیش دستی یکدیگر را متهم کرده و یکدیگر را مقصر معرفی کردند. در این میان، رسانه های متعلق به شهرداری از نخستین ساعات این حادثه دردناک اقدام به نشر اخبار مختلف در این باره کردند.

    در این راستا، بسیاری از رسانه های محمدباقر قالیباف که بیش از یک دهه است سکان شهرداری را برعهده دارد، با انتشار فیلم و اخبار گوناگون، سعی کردند وظیفه و مسئولیت این سازمان را نسبت به فاجعه پلاسکو از دوش شهرداری بردارند که علی الظاهر توفیق چندانی نداشتند. البته ناگفته نماند که برخی از این اخبار و فیلم ها از جمله ویدیوی سخنان آقای شهردار در میان اعضای شورای شهر نتیجه ی عکس داشت ؛ بطوریکه برخی آن را سند جرم شهرداری در ماحرای پلاسکو خواندند.

    نکته مهم اما تغییر وظیفه ذاتی شهرداری توسط برخی رسانه هایت! شهرداری تهران و چهره های وابسته به آن طی ساعات نخست ریزش پلاسکو، ادعا کردند پلمپ وظیفه شهرداری نیست.

    اقبال شاکری از اعضای نزدیک شورای شهر به قالیباف روز دوم بهمن، تنها دو روز پس از ریزش پلاسکو گفت: پلمپ کردن در حیطه وظایف شهرداری نیست و دستگاه های مربوطه باید برای پلمپ کردن ساختمان پلاسکو اقدام می کردند.

    با این حال، بند 14 قانون شهرداری موید آن است که تنها شهرداری مسئول پلمپ ساختمان هاست.

    در عین حال، بررسی کوتاه اخبارِ ماه های گذشته نشان دهنده ی آن است که شهرداری این روزها قدری دچار نسیان و فراموشی شده است.

    در ذیل به چندین مورد گزارش پلمپ ساختمان ها از سوی شهرداری اشاره می کنیم، بلکه این عارضه ی فراموشی تا حدی درمان شود:

    1-  24 مهر 95:  شهرداری تهران ساختمان هنرمندان پیشکسوت را پلمپ کرد

    2-  23 خرداد 95:  ساختمان باشگاه استقلال باز هم پلمپ شد

    3-  18 اردیبهشت 95: ساختمان وزارت صنعت پلمب شد

    موارد مذکور حکایت از آن دارد که شهرداری تهران در گذشته وظیفه خود را به خوبی ایفا کرده و همواره در این مورد اهتمام به خرج داده است. حتی در موارد متعددی دیده شده است که شهرداری تهران برای تخلفات کوچک ساختمانی شهروندان عادی، اقدام به تخریب خودسرانه کرده است، حال جای تعجب دارد که شهرداری که از چندین آجر تخلف ساختمان های شهروندان نمی گذرد، چگونه از تخلف پلاسکو بدون اعتنا عبور کرده است.

    محمدمهدی تندگویان عضو شورای شهر تهران در این رابطه به «انتخاب» می گوید: شهرداری مدعی است که من تذکرات لازمه را به هیئت مدیره ساختمان داده بودم ولی این که بعد این همه تذکر چرا ساختمان پلمپ نشده، موضوعی است که هم ابهام دارد هم پاسخ مناسبی برای آن نداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار