مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز ترمیم خیابان و پیاده‌راه جمهوری در محدوده پلاسکو

عصر ساختمان- عملیات آواربرداری در پلاسکو ۱۴۴ ساعت است که ادامه دارد اما در دو روز گذشته هیچ خبری از کشف اجساد جدید نشده است.

آغاز ترمیم خیابان و پیاده‌راه جمهوری در محدوده پلاسکو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پلاسکو ساختمانی که دیگر نیست همچنان در سطح اخبار است و آن بخاطر وجود افرادی است که در زیر آوارش محبوس هستند. افرادی که دیگر امیدی به زنده ماندشان نیست و قرار است فردا هم مراسم تشییع پیکر آتش‌نشانان و جانباختگان حادثه پلاسکو به شکل همزمان از ساعت 8 صبح در دانشگاه تهران آغاز شده و به سمت بهشت زهرا تشییع شود.

    بامداد هفتمین روز از آتش‌نشانان و دستگاه‌های امدادی در محل حادثه در حالی آغاز شد که بیش از 75 درصد از حجم آوار برداشته شده و تاکنون با پیشرفت کار حدود 15 درصد از آوار در محل باقی مانده و مابقی توسط 1000 دستگاه کامیون از چهارراه استانبول به مقصد گاراژی در محل شوش تخلیه شده‌اند.

    از صبح امروز عملیات جست‌وجو در محل ادامه دارد اما همزمان با توجه به اینکه بناست در اولین زمان ممکن خیابان جمهوری بازگشایی شود، تعدادی از عوامل شهرداری، در حال ترمیم سطح پیاده‌رو و خیابان جمهوری که طی مراحل آواربرداری و جست‌وجو آسیب دیده بود هستند و به همین دلیل اقدام به سیمان‌کشی و بتن‌کشی در بخشی از این خیابان کرده‌اند.

    همزمان با این عملیات بیل‌های مکانیکی نیز در حال جست‌وجو در میان آوار به جا مانده از پلاسکو هستند آواری که همچنان با جابه‌جا شدن شعله‌های آتش از میانشان دیده می‌شود و دود ناشی از آن و همچنین دودی که به دلیل تخلیه شدن آب از روی آهن‌آلات داغ برخواسته می‌شود تا شعاع چند کیلومتری پلاسکو قابل مشاهده است.

    اموال و گاوصندوق‌هایی که از زیر آوار کشف می‌شود به گنجینه‌ای که پلیس برای نگهداری از آن اختصاص داده منتقل می‌شود و نکته قابل توجه این است که هنگام کشف گاوصندوق‌ها ماموران پلیس در کوتاه‌ترین زمان گاه حتی به یک دقیقه هم نمی‌رسد به اطراف این گاو صندوق‌ها می‌رسند و آن را به نقطه‌ای امن می‌برند تا به گنجینه پلیس منتقل شود.

    همانطور که گفته شد، به نظر نمی‌رسد که احتمال زنده ماندن فردی در زیر آوار وجود داشته باشد اما تلاش‌ها برای یافتن اجساد ادامه دارد، اجسادی که 15 تن آنان مربوط به آتش‌نشانی است و تنها پیکر دو آتش‌نشان از زیر آوار خارج شده و از پیکر 13 تن خبری نیست.

    در میان افراد عادی نیز تاکنون 8 مورد مفقودی در پلاسکو گزارش شده و به نظر نمی‌رسد که بیش از 10 نفر از افراد عادی نیز در زیر آوار مانده باشند که از این تعداد محل پیکر  چهار تن شناسایی و 3 تن از آنان به بیرون انتقال داده شده‌اند.

    در مجموع پزشکی قانونی هویت 6 جسد را شناسایی کرده و مراحل شناسایی آنان به اتمام رسیده است.

    در حالی که عملیات آواربرداری در پلاسکو ادامه دارد، در پاساژ پروانه، کوچه برلن، چهارراه مخبرالدوله و... فعالیت‌های تجاری و اقتصادی کسبه انجام شده و محدودیتی برای فعالیت آنان وجود ندارد.

    پاساژ کویتی‌ها نیز در صورتی که شرایط ایمنی لازم را دارا باشد، از هفته آینده می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

    از همان ساعات نخست ریزش پلاسکو، تیمی از معاونت مهندسی شهرداری با استقرار دوربین‌های مهندسی توتال استیشن هرگونه تغییر ارتفاع و حرکت عرضی در ساختمان پاساژ کویتی‌ها را بررسی کرده و آنطور که متصدی این دوربین‌ها به خبرنگار ایسنا گفته است، ظرافت این دوربین‌ها به حدی است که حتی جابه‌جایی میلیمتری را تشخیص داده و ثبت خواهد کرد.

    کسبه پلاسکو نیز روز گذشته دومین جلسه خود برای رسیدگی به این حادثه را در مسجد هدایت برگزار کردند وگرچه گمانه‌زنی‌هایی از محل‌های جایگزین برای این کسبه مطرح می‌شود اما اکثر این افراد معتقدند که تاکنون تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است.

    به نظر می‌رسد پس از ترمیم پیاده‌راه و خیابان، خیابان جمهوری بازگشایی شده و ادامه عملیات آواربرداری در قسمت پارکینگی که در ضلع شرقی و شمال شرقی پلاسکو واقع شده، انجام شود. چراکه یک دستگاه کشنده نیز تعدادی نیوجرسی و بلوک سیمانی را نیز به محل آورده تا در مقابل ساختمان فرو ریخته پلاسکو قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی