مدیران خودروعصر اعتبار

عضو انجمن کارفرمایی معماری عنوان می کند؛

علت افزایش قیمت مسکن در منطقه یک تهران چیست؟

عصر ساختمان- عضو انجمن کارفرمایی طراحی و معماری ساختمان تهران با اشاره به ارائه کارهای غیرحرفه‌ای در حوزه مسکن گفت:این امر همواره به پیکره‌ حرفه‌ای صنعت ساختمان صدمه زده است.

علت افزایش قیمت مسکن در منطقه یک تهران چیست؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا کریم عضو انجمن کارفرمایی طراحی و معماری ساختمان تهران با اشاره به ارائه کارهای غیرحرفه‌ای در حوزه مسکن گفت:این امر همواره به پیکره‌ حرفه‌ای صنعت ساختمان صدمه زده است.

    وی با اشاره به عمر مفید ساختمان در ایران که حداکثر 20 سال است، ادامه داد: باید آیین نامه ها را با مفهوم ایرانی، ایرانی‌سازی کنیم تا کار به درستی مدیریت شود. از سوی دیگر خریداران هم که قصد خرید ملک را دارند بدانند ملکی را که خریداری می‌کنند دارای چه مشخصاتی است.

    کریم گفت: برای ما مهم نیست که دستگیره خانه‌ای طلاست یا خیر، معیارهای ما اصول معماری، اصول سازه و بهره‌برداری و... در مجموع 14 سرفصل است که باید در ساخت و ساز‌ها مورد توجه قرار گیرد.

    عضو انجمن کارفرمایی طراحی و معماری ساختمان تهران با اشاره به این‌که در منطقه یک به دلیل پارامترهای ظاهری و شانتاژ برخی بنگاه‌های املاک قیمت هرمترمربع واحد مسکونی 12 تا 50 میلیون تومان است، اظهار کرد: به دنبال تهیه آیین‌نامه غیردولتی ارزیابی ساختمان‌های نفیس ماندگار در کشور هستیم.

    وی ادامه داد: این آیین نامه برای ساختمان‌های ساخته شده نیز امکان اعمال وجود دارد، به‌عنوان مثال هزینه ارزیابی یک ساختمان 20 میلیارد تومانی حدود 8 میلیون تومان است.

    کریم گفت: اسفندماه امسال طی مراسمی شروع به کار این آیین‌نامه را داریم و احتمالا شهریورماه سال آینده آغاز به کار رسمی این آیین‌نامه را خواهیم داشت.

    عضو انجمن کارفرمایی طراحی و معماری ساختمان تهران خاطر نشان کرد: قطعا این آیین‌نامه برای سازنده‌ها سودآور است و ایران نیز دیگر یک کشور جهان سومی محسوب نمی شود و روند کیفی سازی ساخت و سازها در کشور باید به گونه‌ای باشد که فقط به دنبال بسزا و بفروش نباشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی