مدیران خودروعصر اعتبار

عضو انجمن کارفرمایی طراحی و معماری تهران:

شانتاژ برخی مشاوران املاک عامل گرانی مسکن در تهران شد

عصر ساختمان- عضو انجمن کارفرمایی طراحی و معماری ساختمان تهران از تهیه آیین‌نامه غیردولتی ارزیابی ساختمان‌های نفیس ماندگار در کشور خبر داد و گفت: به دلیل شانتاژ برخی مشاوران املاک قیمت هر متر واحد مسکونی در منطقه یک تهران تا ۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

شانتاژ برخی مشاوران املاک عامل گرانی مسکن در تهران شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، علیرضا کریم در نشست خبری انجمن کارفرمایی طراحی و معماری ساختمان تهران، اظهار کرد: کارهای غیرحرفه‌ای همواره در حوزه مسکن ارائه شده و همیشه به پیکره‌ حرفه‌ای صنعت ساختمان صدمه زده‌اند.

    وی با بیان این‌که عمر مفید ساختمان در ایران حداکثر 20 سال است، اظهار کرد: باید آیین نامه ها را با مفهوم ایرانی، ایرانی‌سازی کنیم تا کار به درستی مدیریت شود. از سوی دیگر خریداران هم که قصد خرید ملک را دارند بدانند ملکی را که خریداری می‌کنند دارای چه مشخصاتی است.

    وی با بیان این‌که برای ما مهم نیست که دستگیره خانه‌ای طلاست یا خیر، افزود: معیارهای ما اصول معماری، اصول سازه و بهره‌برداری و... در مجموع 14 سرفصل باید در ساخت و ساز‌ها مورد توجه قرار گیرد.

    کریم با اشاره به این‌که در منطقه یک به دلیل پارامترهای ظاهری و شانتاژ برخی بنگاه‌های املاک قیمت هرمترمربع واحد مسکونی 12 تا 50 میلیون تومان است، اظهار کرد: به دنبال تهیه آیین‌نامه غیردولتی ارزیابی ساختمان‌های نفیس ماندگار در کشور هستیم.

    عضو انجمن کارفرمایی طراحی و معماری ساختمان تهران افزود: این آیین نامه برای ساختمان‌های ساخته شده نیز امکان اعمال وجود دارد، به‌عنوان مثال هزینه ارزیابی یک ساختمان 20 میلیارد تومانی حدود 8 میلیون تومان است.

    کریم بیان کرد: اسفندماه امسال طی مراسمی شروع به کار این آیین‌نامه را داریم و احتمالا شهریورماه سال آینده آغاز به کار رسمی این آیین‌نامه را خواهیم داشت.

    وی گفت: این یک کار نو و جدید است و باید به آرام ارام آنرا عملیاتی کرد. این یک برنامه بلندمدت است و باید قدم به قدم آنرا اجرایی کنیم.

    وی با بیان این‌که این آیین‌نامه برای سازنده‌ها قطعا سود دارد، گفت:ایران دیگر یک کشور جهان سوم نیست و روند کیفی سازی ساخت و سازها در کشور باید به گونه‌ای باشد که فقط به دنبال بسزا و بفروش نباشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی