مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر خبر داد:

تصویب بودجه ۱۷ هزارو ۹۰۰ میلیاردی سال ۹۶ شهرداری تهران

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تصویب بودجه ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۹۶ خبر داد.

تصویب بودجه ۱۷ هزارو ۹۰۰ میلیاردی سال ۹۶ شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی تبصره‌های درآمدی شهرداری تهران اظهار داشت: روز گذشته کمیسیون تلفیق شورای شهر تهران در خصوص تبصره یودجه 95 برگزار شد.

    وی با بیان‌اینکه پس از بررسی‌های انجام شده بودجه 17هزار و 900 میلیارد تومانی برای سال 96 شهرداری تهران تصویب شد، افزود: این بودجه نسبت به سال 95، 20میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ردیف‌های درآمدی بودجه سال 96 شهرداری تهران، گفت: از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده 3 هزار و 200 میلیارد تومان برای سال 95 در نظر گرفتیم که تا هشت ماهه امسال 2 هزار و 500 میلیارد تومان آن محقق شده است.

    دبیر به ایرادات مجلس و دولت برای سال 96 با وجود آنکه 4 هزار میلیارد تومان درآمد از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده می‌توانست محقق شود، تصریح کرد: اما این رقم را به جای افزایش به هزار و 400 میلیارد تومان کاهش دادیم.

    وی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری 2 ردیف درآمد پایداری شهرداری تهران اعم از عوارض نقل و انتقال ملک و حق امتیاز را نقض کرده است، تاکید کرد: از این محل می توانستیم 27 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم اما محقق نشد.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش 10 الی 15 درصدی عوارض طرح ترافیک، افزود: شاهد افزایش در این حوزه خواهیم بود اما بر اساس قوانین، شهرداری تهران از محل سوخت هم سهم می‌برد.

    دبیر ادامه داد: اما با عدم همراهی دولت و مجلس این تبصره نیز مغفول مانده است، به گونه‌ای که ما از این محل 250 میلیارد تومان برای سال 95 در نظر گرفتیم که در هشت ماهه نخست تنها 140 میلیارد تومان محقق شده است.

    وی اضافه کرد: بر همین اساس در بودجه 96 تنها از این ردیف 150 میلیارد تومان درآمد در نظر گرفته ایم.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص درآمدهای شهرداری از محل تغییر و تثبیت کاربری‌ها ، افزود: پیشنهاد شهرداری برای سال آینده از این محل 4 هزار و 154 میلیارد تومان بود که در پی رایزنی‌های انجام شده این پیشنهاد را کاهش دادیم و سرانجام به عدد 3 هزار و 800 میلیارد تومان کاهش دادیم.

    دبیر به ردیف وام‌های دریافتی شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: پیشنهاد شهرداری برای سال آینده، هزار میلیارد تومان بود اما با بررسی‌های انجام شده پی بردیم که شهرداری امسال اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده، به همین منظور سقف وام را به هزار و 200 میلیارد تومان افزایش دادیم.

    وی با اشاره به ردیف وصول مطالبات از محل اسناد نکول شده، تصریح کرد: تا تاریخ 2بهمن امسال ، 38 هزار و 587 فقره چک برگشتی مردم در اختیار شهرداری وت چک‌هایی که سررسید آن ها سال 96 است، 7هزار و891 فقره است.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این رقم حدود هزار و300 تا هزار و 400 میلیارد تومان می‌شود که باید شهرداری برای وصول آن ها اقداماتی انجام دهد.

    دبیر اضافه کرد: به همین دلیل در بودجه سال آینده وصول 900 میلیارد تومانی مطالبات در نظر گرفته شده و باید بگویم که برای اولین بار امسال همه اموال شهرداری لیست شده و لیست تمام اموال را دانه به دانه بررسی می‌کنیم تا روند فروش آن ها به صورت دقیق مشخص شود.

    وی با بیان اینکه بودجه سال آینده مانند بودجه امسال به منظور رکودها، انقباضی بسته شده است، تاکید کرد: سهم نقد بودجه سال 96 ، 65.4 درصد خواهد بود و سهم بودجه غیرنقد نیز 34.6 درصد بسته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار