مدیران خودروعصر اعتبار

روند صعودی تعداد واحدهای خالی ادامه دارد;

آمار ضد و نقیض از واحدهای خالی از سکنه مسکن مهر

عصر ساختمان- مسکن مهر یکی موضوعایت است که اخبار مربوط به آن این روزها از اهمیت بالایی برخوردار است و با وجود نارضایتی بسیاری از متقاضیان این واحدها هر روز خبرهای جدید از تعداد واحدهای خالی از سکنه به گوش می‌خورد که هر روز تعدا این واحدها در آمار مسئولین افزایش می‌یابد و اعداد و ارقامی دقیقی از این واحدها وجود ندارد.

آمار ضد و نقیض از واحدهای خالی از سکنه مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، در حالی که هر روز به پایان پروژه مسکن مهر نزدیک‌تر می‌شویم که آمارهای ضد و نقیض از میزان واحدهای بدون متقاضی در شهرها بیشتر می‌شود.

    این در حالی است که بسیاری از صاحبان مسکن مهر نیز راضی نبوده و درصدد واگذاری آن هستند ولی با شرایط موجود مشتری برای واحدهای خالی وجود ندارد چه برسد به واگذاری واحدهای خریداری شده.

    در هر نوبت مسئولین وزارت راه آمار ضد و نقیضی از واحدهای بودن متقاضی مسکن مهر می‌دهند که این آمار در واقعیت به نظر بیشتر به ظر می‌رسد و حتی با این وجود در هر نوبت شرایط واگذاری این واحدها برای متقاضیان نیز تغییر و سخت‌تر از گذشته می‌شود و با این وجود باید انتظار خالی ماندن این واحدها را نیز داشت.

    با این وجود در ماه‌های اخیر حجت‌الاسلام محمد مهدی افتخاری در خصوص میزان واحدهای مسکن مهر خالی از سکنه گفت: بر اساس گزارشات کمیسیون اصل نود حدود 80 هزار واحد از مجموع دو میلیون واحد مسکن مهر در کل کشور آماده تحویل است.

    وی با بیان اینکه متاسفانه این واحدها فاقد متقاضی هستند، افزود:کمیسیون اصل نود در حال بررسی مشکلات مسکن مهر است. بنا است برنامه ویژه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی،ریاست بانک مسکن و بنیاد مسکن تشکیل شود و تعهدات دولت در بخش زیرساخت‌ها و پرداخت وام و تسهیلات مورد بررسی قرار گیرد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت 40 هزار میلیارد وام دولت برای رفع مشکل مسکن مهر خاطرنشان کرد:بنا بود 50 هزار میلیارد دیگر به پروژه مسکن مهر تزریق شود که با واریز این میزان عمده مشکلات مسکن مهر برطرف خواهد شد.

    وی با بیان اینکه قابلیت ساخت مسکن یکی از مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد،گفت:یکی از دلایل عدم رغبت و گرایش افراد نسبت به واحدهای مسکن مهر ظاهر این واحدها است، این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

    این در حالی است که تعداد واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در پایان سال گذشته حدود 7 هزار واحد بوده است که این واحدها در سال جاری به 80 هزار واحد رسیده است که این حاکی از افزایش نارضایتی متقاضیان و افزیش واحدهی خالی از سکنه است.

    این اعداد و ارقام ضد و نقیض حاکی از نبود اطلاعات دقیق از واحدهای مسکن مهر دارد که هر روز بر تعداد واحدهای بدون متقاضی در شهرهای مختلف افزایش می‌یابد و هیچ یک از مسئولین آمار دقیقی از تعداد دقیق این واحدها ندارند.

    این واحدها در حالی بدون متقاضی هستند که شرایط بسیار سختی برای متقاضیان و تحویل واحدها سد راه این افراد وجود دارد و با این اوصاف نباید انتظار فروش واحدها و رضایت متقاضیان را داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی