مدیران خودروعصر اعتبار

رضایت مالکان خصوصی بناهای تاریخی به طرح مشارکت در مرمت

عصر ساختمان- پروژه‌ی طرح «حمایت از مالکان آثار ثبتی» که توسط معاونت میراث فرهنگی از سال ۸۹ آغاز شده بود، امسال با استقبال مالکان خصوصی از طرح مشارکت آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، با رشدی ۱۰ برابر مواجه بوده است.

رضایت مالکان خصوصی بناهای تاریخی به طرح مشارکت در مرمت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از  روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، طرح مشارکت با مالکیان خصوصی آثار تاریخی ثبتی درحالی از سال 89 آغاز شد که با توجه به تعدد خانه‌های تاریخی نسبت به سایر بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی اولویت با رسیدگی، حفاظت و مرمت خانه‌های تاریخی دارای مالکیت خصوصی و به صورت سیاست حمایتی و تشویقی مدنظر قرار گرفت.

    درحال حاضر نیز علاوه بر رسیدگی و حمایت خانه‌های تاریخی، بازارها و حمام‌های ثبت شده دارای مالکیت خصوصی نیز به طور ویژه مشمول این طرح قرار گرفتند.

    گفته می‌شود این طرح که سال 89 با 75 پروژه آغاز شد، هم اکنون به 748 پروژه مشارکتی رسیده و رشدی حدود 10 برابری داشته است.

    «محمدعلی کبیری»، دبیر طرح حمایت از مالکان آثار ملی و کارشناس دفتر حفظ و احیای بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی با بیان این مطلب گفت: پس از تصویب طرح مشارکت مالکان خصوصی خانه‌های تاریخی در سال 89 و مشارکت 16 استان، طرح حمایت از مالکان خصوصی در سال 95 و با مشارکت 26 استان به بیش از 748 تفاهم نامه مشارکت رسیده است.

    وی گفت: طرح حفاظت و مرمت خانه‌ها، حمام‌ها و بازارهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد درحالی با استقبال عمومی مواجه شده است که پس از فراخوان مشارکت استان‌ها به مالکان خصوصی و عقد تفاهم‌نامه از بسته حمایتی و تخصیص اعتبار مربوط به آن، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری مالکان خصوصی آثار ثبتی و نظارت‌های کارشناسان ناظر استانی و ستادی اقدام به عملیات حفاظتی و مرمتی پروژه‌های مشارکتی می‌کنند.

    درحال حاضر با حمایت معاونت میراث فرهنگی کشور از مالکان خصوصی بناهای ثبتی، بسیاری از مالکان خصوصی از این طرح مشارکتی استقبال کرده و اقدام به عملیات مرمتی بناهای تاریخی می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو